Bones!
Fa uns dies que volto per aquí meravellat per les vostres restauracions i els vostres vehicles. És nota que hi ha nivell! Espero poder estar a l'alçada de l'ocasió!
Obriré aquest fil per anar comentant la restauració del "Crispín" (o "Citrola") i aprofitaré per posar-vos una mica al dia de com porto la restauració.
A finals de novembre del 2008, tal com explico al meu blog http://elmeu2cv.blogspot.com.es/ (si, l'he d'actualitzar...), vaig voler començar amb la restauració d'una AKS 400 de l'any 77. Degut al seu poc ús, va ser donada de baixa (definitiva!) a l'abril del 99, i des de llavors, ha estat parada al garatge.
Estat en que es trobava des de 1999 fins al 2008.
Aquells intents de restauració de l'any 2008 van quedar aturats al cap de poc temps...
La volia engegar per dur-la fins a casa, però les meves nul·les nocions de mecànica ho van fer impossible.
Tot i així, aquell primer intent va servir per valorar ràpidament l'estat del vehicle. De l'interior, el seu estat és molt bo, excepte un forat que hi ha a la planxa just a sota la pedaler (pel que he vist, molt freqüent en aquests vehicles...). Exteriorment, el vehicle presenta una trompada força important a la part final del vehicle.
A principis d'estiu d'aquest any, i amb l'ajuda d'un company mecànic, vam aconseguir engegar-la (al tercer intent) i dur-la fins a casa meva per tal de treballar-hi més còmodament.
I res, aquí estem, començant a restaurar el Crispín!
Començaré fent una bona neteja a la zona del motor, traient tot el sistema d'escapament per tal de pintar-lo amb anticalòrica.
El seu estat és molt desagradable...
Tot desmuntant el sistema d'escapament, veig que tota la zona del motor està completament mullada d'oli. És com si alguna cosa s'hagués rebentat quan estava en funcionament...
Així que decideixo desmuntar tot el cos del motor al complert per tal de dur-lo a netejar a fons.
Sistema d'escapament, llums i paracops desmuntats.
Com us he dit no hi entenc gens en mecànica, així que cada cargol que trec, el torno a apuntar al seu lloc.
Tot i així, el merder que tinc al terra comença a ser important...
Mentre vaig desmuntant, un amic que té una rectificadora a Igualada em comenta que li porti el motor quan vulgui. Espero que no em costi gaires calers...
Si tot va bé, li baixaré a mitja setmana. M'agradaria poder tenir el motor muntat de nou per Nadal... així que aprofito aquest cap de setmana per desmuntar tot el possible...
Així és com l'he deixat avui. No se si desmuntar també el canvi i portat-lo a netejar juntament amb el motor.
Fixeu-vos amb el que us comentava abans:
Totes les plaques que cobreixen el motor surten negades d'oli. Fins hi tot, el col·lector que va del carburador al motor (no se quin nom té...) està ple d'oli...
Quin merder que hi tinc...
A veure si demà, el puc acabar de desmuntar!