Paufont
Nombre de missatges : 313 Fecha de inscripción : 19/02/2012 Edad : 30 Ubicació : Montblanc (Tarragona)
| Assumpte: El Wankel de Citroën. Dt Abr 02, 2013 5:16 am | |
| Hola companys,
Mirant i buscant per la xarxa vaig trobar un reportatge d'historia de l'automòbil on en un petit incís feien referència als motors rotatius quan en sec entre imatges de Mazdas i altres cotxes per l'estil dels anys 70, m'apareix aquest curiosisim Citroën amb base bicilindrica i motor rotatiu Wankel, us deixo un enllaç que he buscat posteriorment expressament, les especificacions tècniques així com l'historia del model son realment impressionants.
Ho he trobat interessant, espero que us agradi si no ho coneixieu i en cas de que si s'agrairia qualsevol informació de més tenint-ho tant "a prop" dels nostres bicilindrics!
http://www.motormania.info/citroenm35.htm
Salutacionsss
Pau | |
|
Thunder
Nombre de missatges : 39 Fecha de inscripción : 08/07/2011
| Assumpte: Re: El Wankel de Citroën. Dt Abr 02, 2013 10:25 am | |
| Molt curiós, bona aportació. | |
|
Jordi
Nombre de missatges : 1664 Fecha de inscripción : 04/10/2010 Edad : 52 Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona
| Assumpte: Re: El Wankel de Citroën. Dt Abr 02, 2013 10:39 am | |
| L'M35, molt guapo i malaguanyat, mentres va durar el periode de proves van aguantar, pero quan citroën els va deixar d'oferir asistencia mecànica gratuita per acabar-se el temps de proves i canviarlos els M35 per GS van desapareixer casi tots, avui día están més buscats que els saharas Edito, acabo de llegir el reportatge, no diu el que consumía, 7 litros als 100, pero d'oli el motoret en qüestió | |
|
Paufont
Nombre de missatges : 313 Fecha de inscripción : 19/02/2012 Edad : 30 Ubicació : Montblanc (Tarragona)
| Assumpte: Re: El Wankel de Citroën. Dc Abr 03, 2013 3:17 am | |
| No sabia que fos algo tan extrem, ni per la banda de pensar que Citroën s'hauria "liat" en un projecte així, ni per les seves prestacions, això dels 7L d'oli es l'ostia El motor que ens mostres a l'imatge tot i ser el rotatiu té una aparença en el fons bastant semblant al del 2cv, amb la forma del carter es prou semblant, tot i les evidentíssimes diferències, per descomptat. Realment, per les unitats que hi van haber i com dius, la mala fi que en gran majoria devien tenir, es comprensible que vagi buscat, i a dir veritat, a mi tampoc em faria nosa al gatarge, pero crec potser s'escaparia de les meves possibilitats Salutacionsss Pau | |
|
Jordi
Nombre de missatges : 1664 Fecha de inscripción : 04/10/2010 Edad : 52 Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona
| Assumpte: Re: El Wankel de Citroën. Dj Abr 04, 2013 3:10 am | |
| N'hi han tan pocs que no estan ni cotitzats, no s'han venut ni comprat prous per entrar en cotitzacions, pero que serà molt, segur, lo dels set litres d'oli no ho se del cert, pero un amic que tenía un RX8 ho deia, que el rotatiu es un motor que en beu i bastant. | |
|
mehari2cv.es
Nombre de missatges : 21 Fecha de inscripción : 17/02/2012
| Assumpte: Gràcies per la aportació es un post molt interesant Dt Des 24, 2013 11:30 pm | |
| He llegit el post i l'enllaç i et felicito per lo interesant que l'he trobat.
| |
|
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: El Wankel de Citroën. | |
| |
|