|
| La meva Derbi Antorcha Olimpica. | |
| | Autor | Missatge |
---|
Paufont
Nombre de missatges : 313 Fecha de inscripción : 19/02/2012 Edad : 30 Ubicació : Montblanc (Tarragona)
| Assumpte: La meva Derbi Antorcha Olimpica. Dg Mar 04, 2012 9:59 am | |
| Bé, com ja vaig anunciar en la presentació, em vaig iniciar al món dels classics a partir de les motos, pero a diferència de la majoria de la gent de la meva edat jo vaig començar amb un Vespino GL que tenia el meu avi i que em va cedir encantat, davant la sorpresa de tota la familia que creien que el destrossaria pel camp, el que vaig fer va ser deixar-lo el maxim bé com em va ser possible (amb l'edat que tenia aixo es va limitar a una neteja a fons i una posadeta a punt ja que no tenia ni idea de mecanica i m'havien d'ajudar en tot...) Però el temps va passar i l'afició va anar creixent, aixi doncs, un bon dia de calçotada al mas d'un amic, tombant pels voltants vam anar a parar a l'hort d'un bon home gran que en veure el Vespino em va regalar una Torrot Matic 49 que ell tenia, per la meva sorpresa el mateix dia (inclus recordo que era un 2 de maig) a la tarda em va trucar el meu tiet que s'havia enterat de lo de les motos i que anés a veure'l que ell tenia una Rieju RV, aquesta va ser i ha sigut la millor moto i amb diferència que he tingut, brillant en tots els seus aspectes i de prestacions mecàniques molt superiors a qualsevol ciclomotor equivalent actual. I aquest va ser el punt que va disparar ja totalment la meva aficio per als classics, ja que aquesta moto em va demostrar que tot i l'edat i l'aspecte que tenia degut el seu antic ús continuava a l'altura de totes les demés i inclus a un nivell superior, amb ella vaig anar un estiu a Belchite (aragó) i alla la vaig posar a prova de veritat, en un circuit va deixar en ridicul totes les altres 50c.c. i inclus dues 125 justetes i sobrepassant els 90 llargs kmh en carretera. I com que al poble totom em coneixia doncs anaven sortint motilles velles d'aqui i d'alla, pero la meva il.lusió era la del meu avi per part de mare, sabia que abans de tenir cotxe, havia tingut una Antorcha amb la que anava a tot arreu inclus era el vehicle de guada forestal que ell feia servir, i posteriorment havia venut, vaig remenar cel i terra fins a descobrir que aquella moto havia acabat els seus dies sota les rodes d'un camió en mans del seu últim propietari cosa que em va enfonsar bastant, i llavors vaig començar a moure fils per a conseguir-ne una d'igual a la que va ser del meu avi i tornarla a la familia despres de tants i tants anys... Bé, despres d'aquest llarg totxo de lletres que us he deixat us deixo la meva moto de caps de setmana que es amb la que més disfruto i damunt la qual el temps s'atura per mi, si no fos perque per precaució la vaig parant cada mija hora un ratet no la pararia mai, a part de que el seu so es per mi musica sense exagerar, la reconeixeria entre totes les motos del mon nomes de sentirla correr. I conduir-la el mateix, te una manera de funcionar que la fa ser molt "ella" i això no te preu. Iaix... ja em tornava a enrotllar... Les fotosssss: Aquestes van ser les seves primeres fotos que vaig veure i em van fer decidir a comprarla: El dia de recollida a Cunit amb un viatget que deu ni do i que es va fer llarg de la impaciencia: Aqui ja al meu jardí: Després d'una neteja general... La moto al 100% al principi de tot abans de començar-hi a treballar... I el motor, que, tot i el disbarat de mal de caps que m'ha donat i els cops que l'he agut de desmontar completament per toneteries, es un perdot durissim i fantastic! Neteja més aprofundida... I primeres rutes per caminets degut a que encara se li havia de fer la documentació nova: Després de la llarga batalla a trafic, ITV, hisenda i demés, finalment vaig poder lluïr aquesta pegatina que vaig aconseguir el 2010: I començem amb una adecentació mes seria mentres esperem alguns recanvis i demés: A la ITV m'havien comentat la obligatorietat de montar una llum de frè i com que aquestes motoretes d'aixo no n'han sentit a parlar mai doncs, des de 0 a montar-li una nova instal.lació, mij provisional pero, sorprenentment eficaç i discreta. I aqui el llum ja en funcionament: Sense accionar: Accionat: El sistema montat perquè s'entengui el seu funcionament: I l'esquema que em vaig fer per als companys del tema amotillero al seu dia... Després vaig començar a treballar en la forquilla de la moto, ja que li volia posar el manillar autèntic que es el baix: I així va quedar amb el manillar original, crec que va quedar ja una moto decent i amb un aire classic amb molt d'estil. I la primera sortideta de la moto legal!!! Vaig canviar la funda del asiento per una de nova: Pero llavors la moto va començar a fer el ruc, petardades per l'escape i estrebades, pensant que el problema era electric vaig refer tota la instal.lacio però va continuar igual. En vistes de que la cosa anava a pitjor ja vam començar a aprofundir en el tema i fer passar la moto a quiròfan: Amb l'ajuda d'un bon amic d'un foro de ciclomotors classics el varem desmontar i canviar el selector de marxes i una roda dentada un xic desgastada... Però van sorgir nous problemes, el canvi en aquesta moto es molt sensible i ha d'estar molt ben regulat, pero en la meva degut al mal estat d'una arandela tenia joc i les marxes, a causa d'això no engranaven... Però al final apretant-ho ben fort va quedar solucionat. Pero la moto tornava a fallar com al principi... I ens hi vam tornar a posar, au, el motor fora! el pistó es va ratllar... Dintre del motor vaig trobar tossos de ferritxa... Seguim desmontant... Una feinada per treure la rodeta dentada que entrava a pressio... Després de tot això, voler cambiar el cilindre-pistó per uns de nous, en vaig comprar un, pero era de 65c.c. ja que de 49 costaven un ronyó, però no m'encaixava en els carters i no el vaig montar, després, vaig comprar un motor per aprofitar el cilindre-pistó originals pero estaven rebaixats i retocats com a trucatge, aixi que no em van servir... I al final, retocant el meu ratllat ho vaig tornar a montar tot tal com ho tenia, i la moto arrancava, pero algo anava malament... Un bon dia, vaig entrar al garatge, i vaig obrir el llum, va ser arrancar la Derbi sense la tapa del motor posada i fondre's el llum del garatge, i llavors ho vaig veure!!! Fotia un xispasos brutals als platinos!! I tenia els platinos cremats i el condensador fotut, ho vaig canviar i la moto va tornar a anar com quan era nova!!! I senyores i senyors, van començar les RUTES AMB DERBI ANTORCHA per la Conca de Barberà!!! En quant tingui una estoneta més ja us pujaré fotos d'això, de moment ja n'he pujat un munt!!! jejeje Bé, comentar que després de l'ultima ruta d'uns 24km anada i tornada van deixar de funcionar les marxes de la moto, simplement perquè se m'havia afluixat el tornillo que aguanta el pinyó del motor i no engranava amb l'eix cosa que em va desgastar l'eix, abui ho he arreglat, a veure si algun dia d'aquests ja la puc tornar a lluïr pel poble que es el centre de totes les mirades!! Espero que us hagi agradat la història de la meva moto tant com a mi durant tot aquest temps! Salutacionsss!!! Pau | |
| | | Jordi
Nombre de missatges : 1664 Fecha de inscripción : 04/10/2010 Edad : 52 Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona
| Assumpte: Re: La meva Derbi Antorcha Olimpica. Dg Mar 04, 2012 11:29 am | |
| Ets lo puto crack, ja m'agradaria destripar aixi els motors de moto, amb els de 2cv m'atreveixo, pero perque van motor i canvi separats, ets una maquina pujant fotos amb el curro de dona. Hem fet una bona adquisició amb tu al foro, falta una mica de gent que li dongui una mica de vidilla a aixó i amb tu no ens aborrim L'antorcha preciosa, encara duus l'enganxina de "teatre"?, crec que era una discoteca. | |
| | | Paufont
Nombre de missatges : 313 Fecha de inscripción : 19/02/2012 Edad : 30 Ubicació : Montblanc (Tarragona)
| Assumpte: Re: La meva Derbi Antorcha Olimpica. Dl Mar 05, 2012 4:53 am | |
| Moltes gràcies Jordi, no creguis que la dificultat d'aquests motorets es massa, a base de montar i desmontar t'acaves fent una "idea mental" de lo que es el motoret en si i la cosa ja segueix sola ja que la majoria de motos petites de marxes son molt semblants pel que fa a la mecànica i les automatiques més simples ja no poden ser, altra cosa llavors es aconseguir que funcionin bé, per això ja s'ha de tenir més mà i fer-ho tot molt minuciosament ja que aquests motorets, precisament per ser tant simples costa de que sempre funcionin be... En quant al foro, doncs es cert que des del primer dia vaig notar que això estava una mica apagat, sigui pels motius que sigui, però amb el temps que he estat rondant per alguns foros de motos clàssiques he vist que n'hi han agut alguns que han pujat més i més fins a convertir-se en autèntics referents del tema i no veig perquè aquest no pot ser-ne un més, ja que està perfectament organitzat i amb el poc temps que hi porto hi ha bon rotllo i molta gent realment aficionada al tema, al cap i a la fi, "fer pujar el foro" no es res més que anar-lo farcint d'informació, trucs i experiències que, fredament mirant's-ho, son les eines bàsiques que ens ajudaran sortir de tots els dubtes i continuar amb la nostra feina de la manera més agradable possible En quant a la pegatina, doncs és curiós, quan jo la vaig comprar ja la duia (si, era d'una discoteca jajaja no se us n'escapa ni una eeeh ), i jo la volia treure però esperant-me prèviament a pintar-la, ja que sinó es notaria molt la marca de que no hi era (pel sol), però poc a poc em vaig adonar que la gent distingia la meva moto per la pegatina davant l'enorme numero creixent d'aquestes motos per la red, així que vaig continuar conservant-la fins un dia que la vaig dur a una concentració i la vaig treure per exposar-la al maxim d'original possible, alguns cops me n'he penedit, però al cap i a la fi, la moto es sense res com realment ha d'anar. I ara la tinc així: Salutacionssss i quan pugui us penjo unes fotos de les sortides!!! Pau | |
| | | joaquim
Nombre de missatges : 405 Fecha de inscripción : 11/06/2011 Edad : 53 Ubicació : san vicenç dels horts
| Assumpte: Re: La meva Derbi Antorcha Olimpica. Dl Mar 05, 2012 7:53 am | |
| nen ets una maquina desmuntant motors i redactan informes et podries dedicar a periodisme i mecanica ....moltes felicitats per la antorcha,es molt maca,fins aviat | |
| | | Paufont
Nombre de missatges : 313 Fecha de inscripción : 19/02/2012 Edad : 30 Ubicació : Montblanc (Tarragona)
| Assumpte: Re: La meva Derbi Antorcha Olimpica. Dt Mar 06, 2012 7:29 am | |
| Gràcies Joaquim! Avui despres d'uns retocs he acabat de posar a punt l'arreglo que vaig fer l'altre dia i val a dir que la moto funciona de pel.licula un altre cop! Avui he estat des de les 5 mes o menys a les 7 i mija conduïnt-la pel poble i la finura es total! Ara vaig una mica liat i quan tinc temps el dedico a fer cosetes del tema, pero en quant tingui un ratet us pujo nes fotos més de les rutes i concentracions Salutacionsssss!!! Pau | |
| | | noke
Nombre de missatges : 329 Fecha de inscripción : 11/10/2010
| Assumpte: Re: La meva Derbi Antorcha Olimpica. Dt Mar 06, 2012 7:52 am | |
| Ondia, com el dyane el deixis igual te'l compren els de la citroen! | |
| | | Paufont
Nombre de missatges : 313 Fecha de inscripción : 19/02/2012 Edad : 30 Ubicació : Montblanc (Tarragona)
| Assumpte: Re: La meva Derbi Antorcha Olimpica. Dg Mar 11, 2012 10:59 am | |
| Hola a tots!! Avui mateix he estat fent ruta amb la petita Derbi, aqui us deixo unes quantes fotos que he fet i unes quantes de ja fa més temps tombant per alla on es pugui imaginar i molt mes Avui he enganxat una tarda molt bona amb tan sols una brisa lleugera i més aviat calenteta calentita que m'ha permès treure'm els guants i anar bé igualment, i es que amb aquest sol tan bo, fa que aquestes sortidetes es fagin realment a gust Amb els ametllers ja ben florits, a veure si no gela més i no hi ha més problemes... Bueno, i una cop feta la ruteta i les fotos, doncs una altra vegada cap a caseta a guardarla ben tapada fins la propera! Fins aqui eren les fotos d'avui, ara us en passo algunes més d'altres vegades... (observareu que la moto esta possiblement algo diferent en les fotos, pero es perquè son de ja fa temps) Aqui davant del "Pont Vell" a Montblanc: Per les pistes entre les grans vinyes de la zona... En el turonet de Sant Josep prop de Montblanc: A l'entrada del poble de Prenafeta: Entrant al poble: En una enorme premsa de vi que hi ha a la carretereta que puja entre les viñes fins al peu de la muntanya: I com no davant les famoses muralles de l'antiga ciutat medieval Montblanc: Pels camps de blat que hi ha prop del riu... I fent carreteretes quan el sol ja ha caigut. Aqui a la Gran Concentració del tancament de la Fabrica DERBI a Mollet del Vallès: Carregant la Derbi al camionet: Després d'un bon viatget ben dematí, arrivem a la concentració on em vaig trobar molts amics foreros del tema de les motillos, una gran experiència, la veritat! S'hi van poder veure moltissims i escassos models de Derbis de totes les epoques, models i variants, totes, en estats realment bons, a part de moltisimes Harleys a fora i d'altres clàssiques, una brutalitat de motos... I jo, evidentment disfrutant com un camell, pero per variar, la meva Derbi em va voler cabrejar i no es va enjegar per fer la ruta pel poble amb els companys foreros i les altres motos... En aquesta foto es veu la meva a la dreta amb banderí incluït jejeje I moltissimes altres motos (no us posare totes les fotos perque son moltissimes i fetes amb la réflex que tarden massa a pujarse...) La Derbi "carrossada" una guapada també... Estaven en estats realment envejables, a mi em queia la baba ja que no veies ni un milimetre de "ronya" en aquelles motos, i ni una miserable taqueta d'oli a terra, maquines perfectes, simplement... o complexament... Allo era impressionant per a tots els aficionats a Derbi, varem tenir el maxim plaer de poder veure sentir i tenir davant dels nassos la primera Derbi que va existir, encara recordo el seu so, pura musica! També es van poder veure les tipiques Derbi grans de fins a 250, les "cabeza de hormiga" amb culates planes, bicilindriques, motos infantils antigues, de competicio, les Gran Sport 74... Un luxe, si es torna a fer la concentració us la recomano ampliament, pero donada la critica situació de la fabrica Derbi no se com acabrà... I per acabar amb el trosset de concentració que us mostro, us deixo una foto d'un servidor amb la Derbi i el senyor Pere Pí, pilot i enginyer oficial Derbi i Montesa amb14 campionats de Catalunya en totes les modalitats, 6 campionats espanyols de motocross amb Montesa (2 en 125 cc i 4 en 250 cc), 1 campionat espanyol de trial (1968, amb Montesa), 1 campionat espanyol de velocitat en 100 cc, Guanyador de 400 trofeus, havent corregut 800 curses i Medalla de Montesa al mèrit esportiu. (1950's-60's) Bueno, deixo el tema de la concentració que només de recordaro no m'aguanto de les ganes de tornar-hi... Aqui fent la ruta Montblanc - La Guàrdia dels Prats - Pira - Ollers - Sarral i tornada: A Pira (al peu de les muntanyes del fons hi ha el meu poble) Entrant al poblet d'Ollers: A la plaça major... I de tornada a la tarda a la sortida de Sarral: Entre Sarral i Ollers, em va semblar que quedaria un contrallum realment bonic i, si t'agrada l'Antorcha, t'agrada la foto jejeje I agafant ja els últims raigs de sol d'un diumenje que va ser fantastic per acabar aquesta sessió fotografica: Bé, desitjo que us hagi agradat que heu tingut fotos per rato jajajaja Salutacionssss!!! Pau | |
| | | Jordi
Nombre de missatges : 1664 Fecha de inscripción : 04/10/2010 Edad : 52 Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona
| Assumpte: Re: La meva Derbi Antorcha Olimpica. Dg Mar 11, 2012 11:23 am | |
| | |
| | | THOR
Nombre de missatges : 330 Fecha de inscripción : 22/05/2011 Edad : 69 Ubicació : Mataró
| Assumpte: Re: La meva Derbi Antorcha Olimpica. Dl Mar 12, 2012 9:55 pm | |
| Paufont, ets un crack. Ja tremolo només de pensar quan, tinguis el carnet de conduir y un bicilíndric. Aquestes derbys, si estan ben tractades, son més dures que una pedra. Recordo que al meu poble, hi havia un artista que li dèiem "Chipilin". En Chipilin, tenia tres derbys. Una que li dèien la derby "paleta", de color verd y dipòsit arrodonit, que la feia servir per anar a treballar. Altra, era la derby "coyote", que la feia anar per camins i muntanya. La tercera, era una derby "antorcha", com la teva. Aquesta derby "antorcha", la feia servir per viatjar. No es tallava ni un pél de fer 400 o 500km, d'una tacada. Li era igual d'estar 8 o 10 hores fent viatjes, quan amb autobús o tren, hauria anat més ràpid i més còmode. Si li demanaves, et deixava la "coyote", però això era molt avorrit. Era més divertit, agafar-li sense permís y amagar-li. Agafava un cabreig , que feia baixar a tots els sants, un per un. Jejejeje. | |
| | | Paufont
Nombre de missatges : 313 Fecha de inscripción : 19/02/2012 Edad : 30 Ubicació : Montblanc (Tarragona)
| Assumpte: Re: La meva Derbi Antorcha Olimpica. Dt Mar 13, 2012 4:04 am | |
| Gràcies a tots, m'alegra que us agradi Thor, no et preocupis massa pel bicilindric, estic en procés de xapa i pintura del meu ara mateix, el que passa es que per manca de temps lliure que em permeti posar m'hi a fons i d'algunes eines que no son les adequades, doncs la cosa s'alenteix bastant la veritat... Però ja vaig estar l'altre dia moltíssim rato "dale que te pego" amb la xapa portamatricules del Dyane per deixar-la mij decent i a veure si demà puc ja començar a emmasillar-la i deixar-la bé per passar a sanejar la seguent peça, a part de que mentrestant també estic treballant amb els baixos del cotxe, ara per ara localitzant oxids de la carrosseria i preparant per pintar-ho amb pintura antigravilla... Ja us explicaré al seu apartat tot el procés ben detallat En quant a lo que comentes de les Derbis, doncs al meu poble passava de manera semblant, inclús encara tomba una Gt 4v que és molt semblant (com la coyote pero més de carretera), pero la gent anava amb totes per tot arreu, sempre les veies amb una roda de tacos al darrere i un caixó per anar a l'hort i tant te les trobaves per carretera, com per camins com per on et puguessis imaginar... No son per correr ni per saltar, però si t'ho agafes amb calma i et cenyeixes a usarles com el que realment són, doncs son motos molt bones i que per anar per el poble i a prop en general, son tan valides com qualsevol altre ciclomotor. Salutacionssss!!! Pau | |
| | | joaquim
Nombre de missatges : 405 Fecha de inscripción : 11/06/2011 Edad : 53 Ubicació : san vicenç dels horts
| Assumpte: Re: La meva Derbi Antorcha Olimpica. Dt Mar 13, 2012 5:56 am | |
| bueno paufont no se que dir........els teus reportatges m`ha dixat amb lo boca oberta,es nota que tens una il.lucio molt maca i molt sana,espero que seguixis aixi hi he de dir que aviam si enllesteixes el dyane i coincidim en alguna trobada(pero treu-te el carnet que si no )...jo tambe tinc unes quantes motos antigues com son una cota 25 i dos cota 49 en proyecte de restauracio (no hi ha money )una cota 335 en bon estat i funcionament i una honda mbx 75 original i en funcionament..haviam si penjo unes fotos....fins aviat | |
| | | Paufont
Nombre de missatges : 313 Fecha de inscripción : 19/02/2012 Edad : 30 Ubicació : Montblanc (Tarragona)
| Assumpte: Re: La meva Derbi Antorcha Olimpica. Dv Mar 16, 2012 8:06 am | |
| Gràcies Joaquim! I quina bona flota motera que tens, tu no et conformes amb les petites eeeeh la 335 i la MBX son bones maquines ja En quant al Dyane, vaig a bon ritme, a veure quan passo les fotos de l'altra camara de com vaig fent la xapa... Salutacionsss Pau | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: La meva Derbi Antorcha Olimpica. | |
| |
| | | | La meva Derbi Antorcha Olimpica. | |
|
Temas similares | |
|
| Permisos d'aquest fòrum: | No pots respondre a temes en aquest fòrum
| |
| |
| |