|
| Què es necessita per legalitzar un enganxall?. I un motor?. | |
| | Autor | Missatge |
---|
THOR
Nombre de missatges : 330 Fecha de inscripción : 22/05/2011 Edad : 69 Ubicació : Mataró
| Assumpte: Què es necessita per legalitzar un enganxall?. I un motor?. Dl Maig 30, 2011 7:59 pm | |
| Atenent a la meva ignorància, volia plantejar dos qüestions: 1ª.- Algú sap quina documentació es necessita per posar un enganxall de remolc?. Me’l puc posar jo mateix o ho ha de fer un taller?. Cal passar per l’ITV?.
2ª.- Puc aconseguir un motor a un molt bon preu. Si algun dia ho necessités , es pot canviar així, “tal cual” o també cal passar per l’ITV, etc..?. En tot cas quina documentació es necessita per anar “legal”?. En la fitxa tècnica del meu cotxe no se veure on figura el número de motor. Com puc saber si el motor que porta el meu cotxe és el es correspon amb la documentació o s’ha canviat ?.
Gràcies
| |
| | | Jordi
Nombre de missatges : 1664 Fecha de inscripción : 04/10/2010 Edad : 52 Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona
| Assumpte: Re: Què es necessita per legalitzar un enganxall?. I un motor?. Dt Maig 31, 2011 2:27 am | |
| Respecte al motor fa molts anys no es podien cambiar, avui dia si ja que es considera recambi i no part de l'estructura, així que no hi ha problema, l'altre es sapiguer si el motor que compres esta millor que el teu o no, reparar un motor completament si té el cigueñal en bon estat no es massa complicat, cambiarlo tampoc.
El enganche, fins el dia 14 de juliol(crec que es aquesta data) el pots legalitzar amb la factura del que t'el monta, incloent-lo en la documentació del cotxe i pagant la taxa corresponent, a partir d'aquesta data entra en vigor l'aplicacio de la nova llei de l'1 de gener, on hi diu que cualsevol modificació del vehicle respecte al seu estat en sortir de fabrica s'ha d'omologar amb un laboratori tecnic, que un enginyer et faci un projecte de modificació, factura de taller que ho monta, i un munt de mals de cap i despesses, fins i tot si vas sense factura abans del 14 de juliol pots muntarla tu i alegar amb un escrit que no tens la factura del mecanic ja que quan es va muntar no existia la llei que obligava a guardar aquesta per presentarla a la itv .
S'ha de legalitzar tot el que no surt de fabrica, retrovisor dret, cinturons trasers, bola de remolc, modificacions de carroceria com defenses o aletes retallades, etc i a poder ser abans de l'entrada d'aplicació. | |
| | | THOR
Nombre de missatges : 330 Fecha de inscripción : 22/05/2011 Edad : 69 Ubicació : Mataró
| Assumpte: Re: Què es necessita per legalitzar un enganxall?. I un motor?. Dt Maig 31, 2011 8:27 am | |
| - Jordi escrigué:
- Respecte al motor fa molts anys no es podien cambiar, avui dia si ja que es considera recambi i no part de l'estructura, així que no hi ha problema, l'altre es sapiguer si el motor que compres esta millor que el teu o no, reparar un motor completament si té el cigueñal en bon estat no es massa complicat, cambiarlo tampoc.
El enganche, fins el dia 14 de juliol(crec que es aquesta data) el pots legalitzar amb la factura del que t'el monta, incloent-lo en la documentació del cotxe i pagant la taxa corresponent, a partir d'aquesta data entra en vigor l'aplicacio de la nova llei de l'1 de gener, on hi diu que cualsevol modificació del vehicle respecte al seu estat en sortir de fabrica s'ha d'omologar amb un laboratori tecnic, que un enginyer et faci un projecte de modificació, factura de taller que ho monta, i un munt de mals de cap i despesses, fins i tot si vas sense factura abans del 14 de juliol pots muntarla tu i alegar amb un escrit que no tens la factura del mecanic ja que quan es va muntar no existia la llei que obligava a guardar aquesta per presentarla a la itv .
S'ha de legalitzar tot el que no surt de fabrica, retrovisor dret, cinturons trasers, bola de remolc, modificacions de carroceria com defenses o aletes retallades, etc i a poder ser abans de l'entrada d'aplicació. Gràcies Jordi. ¡¡¡OSTIMETA!!! Així doncs, cal espabilar-se. No entenc com posen trabes i problemes per legalitzar coses, que en principi augmenten la seguretat (retrovisor dret, cinturons trasers, etc...) o no tenen una transcendència important (defenses o aletes retallades, bola de remolc, etc...). Pot ser que hi han molts enginyers a l'atur i s'han de guanyar la vida?. Pot ser que cal recaudar més?. No ho entenc. Bé, hi han tantes coses que no entenc en aquesta vida..... | |
| | | Jordi
Nombre de missatges : 1664 Fecha de inscripción : 04/10/2010 Edad : 52 Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona
| Assumpte: Re: Què es necessita per legalitzar un enganxall?. I un motor?. Ds Jul 09, 2011 1:45 am | |
| Segons diu el govern, la mesura no s'ha fet amb anim recaudatori si no per augmentar la seguretat I UNA MERDAAAAA! | |
| | | xamberg
Nombre de missatges : 96 Fecha de inscripción : 04/10/2012
| Assumpte: Re: Què es necessita per legalitzar un enganxall?. I un motor?. Dl Des 10, 2012 12:38 pm | |
| perdoneu la meva ignorància, però tinc entès què els engantxalls antics no hi ha gairebé forma d'homologar-los, és a dir, treure'l d'un altre vehicle per a posar-lo al teu no es pot. Almenys tinc entès això, ja què a mi no em van deixar muntar-lo un procedent d'un sinistre frontal, la part del darrera estava intacta. Finalment després de demanar pressupostos a bastants llocs (dels 300 que vaig pagar a la pròpia casa als 660 o 800 que em demanaven per la mateixa marca i model de bola en franquícies tipus feuvert... ) vaig portar el cotxe a muntar-la a la casa, vaig obtenir el certificat de muntatge per taller ( amb num de bastidor de cotxe, num de sèrie de la bola... etc etc.. i vaig pagar 39 euros d'ITV per a poder-la homologar. Tot això al juny de 2012. | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Què es necessita per legalitzar un enganxall?. I un motor?. | |
| |
| | | | Què es necessita per legalitzar un enganxall?. I un motor?. | |
|
Temas similares | |
|
| Permisos d'aquest fòrum: | No pots respondre a temes en aquest fòrum
| |
| |
| |