Hola companys!
Us escric aquest nou post perquè, com ja sabeu, a la que no tinc el Dyane m'he d'estar entretenint de seguida amb una cosa o altra ja que no soc capaç d'estarme sense fer res.
Així doncs aquest matí he agafat la moto disposat a fer un tomet i tombant tombant, me n'he anat al tros d'un amic familiar que ja fa anys m'havia regalat varies de les motos que tinc, alla xerrant me m'he enrecordat de les restes destrossades d'un 2cv que tenia fa molts anys, i les portes d'un altre que tenia a la caseta, així que m'ha donat les portes per si en volia fer alguna cosa i que prengués el que volgués del 2cv destrossat, així aquesta tarda he pres les dos portes i el motor, hauré de tornar a buscar la caixa de canvi, etc...
De moment, aquesta tarda havent dinat i anat a buscar tot això ja m'he hagut de posar a treballar-hi, la tentació era massa gran tot i el lamentable estat de tot i tants i tants anys a la intempèrie (no se cuants exactament, però algo exagerat).
He netejat les portes i les he deixat pensant que fer amb elles, vendre-les, guardar-les per a algun projecte iluminat dels meus, un futur 2cv... no ho se...
I el motor? L'escape podrit i foradat d'òxid, l'aranya foradada d'oxid també, i una tapa de la culata mig suelta... Aquest motor estarà clavat... I QUE? començo a desmontar, trec la culata i em surt una mà d'aigua i fulles que... (no tenia ni bugies ni carburador posat) Pero quina maquina tu, el motor per dintre esta INTACTE gira perfecte i te els pistons, segments, válvules en perfecte estat, simplement brut, tot MOOOOOOLT brut, i m'he estat tota la tarda rasca que rascaras amb un tornavís, un raspallet i gasolina, els resultats? Un luxe, fa goig de veure com va quedant tot i la feinada!!!
Aqui us deixo les fotos, aparenta ser un motor 350 amb els cilindres de 125cc cadascún pel tamany tot i que no n'estic segur, la xapa del motor em diu que es un AZ, em podrieu aclarir l'any i la cilindrada??
Aqui podeu veure els dos semicàrters, en el que treballo, i en el que encara no he començat:
L'interior del cilindre que estava plè d'aigua i fang ja net, impressionant perquè està simplement PERFECTE
Aqui una foto de la culata perquè us pogueu fer una idea de com estava el cilindre... igual.
L'aranya trinxada i podrida...
El tubo d'escape també fet caldo:
I així anava quedant al cap d'unes horetes de dedicació!
I aqui la xapeta, a veure si amb això i veient el motor em podeu ajudar a determinar més detalls del traste!
I ara a continuar treballant amb el motor a veure si l'acabem fent "petar", aquests motors sembla que no moren mai... aquest per lo menos tot i estar així estava plè de vitalitat, perque d'aranyes, algun centpeus i altres bixos raros n'han sortit uns quants jajajajaja
Salutacionsss!!!
Pau