2CV I BICILINDRICS DE CATALUNYA
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

2CV I BICILINDRICS DE CATALUNYA

Un portal de retrobament de tots els amants dels bicilindrics de catalunya
 
ÍndexÍndex  GALERIAGALERIA  Últimas imágenesÚltimas imágenes  CercarCercar  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  

 

 Motor nou!

Ir abajo 
5 participantes
AutorMissatge
Jordi

Jordi


Nombre de missatges : 1664
Fecha de inscripción : 04/10/2010
Edad : 52
Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona

Motor nou! Empty
MissatgeAssumpte: Motor nou!   Motor nou! Icon_minitimeDt Mar 29, 2011 3:19 am

Doncs aixó, m'estic fent un motor desde nou, el meu esta una mica tocat, ja tenia prou poca compresió quan un día vaig anar sense ventilador un parell de kilometres, resultat: motor bastant fregit, ha perdut potencia i te perdues de gasos.

us anire posant tot el procés, preus, i trucs conforme els vagi aprenent, per ara unes fotos del desmuntage del donant, quan el tingui muntat el cambiare pel que porto que poc o molt encara funciona.

Haig de Donar Gracies infinites a en Jordi Gallego, per facilitar-me el motor(jo li havia regalat previament pero era seu) i per ajudar-me a desmuntar- i explicarme com fer-ho entre els mil consells que hem va donar Very Happy

com que duia les mans brutes i ocupades vaig fer poquetes fotos del desmuntatge, pel muntatge ha de estar tot net, així que ja hi hauran mes cosetes.

-El motor després de: treure les xapes d'aireació, ventilador, culates, camises, pistons, caixa de platins, tapa de bomba d'oli, tapa del tamis, el que li faltava per treure es la merda affraid
Motor nou! Imag1071
el vem rascar una mica despres amb unes rasquetes, falta neteja en profunditat.



-Mig meló, hem va dir el Jordi que no tots els motors duen aquesta reixa per frenar el moviment de l'oli i que no faci bombolles al caure.
Motor nou! Imag1073
Motor nou! Imag1074n
ja es veu menys merdeta al motor i mes a la plata.


Un cop tret tot, el mes facil i practic es obrir-lo es més prectic per netejarlo tot per dintrei per fora i a mes se li fa junta nova, que sempre va bé.

Fi del primer capitól.


afro
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.youtube.com/watch?v=zzTsiWR_lM4
Jordi

Jordi


Nombre de missatges : 1664
Fecha de inscripción : 04/10/2010
Edad : 52
Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona

Motor nou! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Motor nou!   Motor nou! Icon_minitimeDs Oct 15, 2011 6:28 am

N'he desmuntat un altre d emotor, el problema es que acabes amb les mans tan plenes de greix que es imposible posar-hi fotos, a no ser que llogui un fotograf apart. Mirare de fer unes d'explicatives i incorporarles a aquest post-consell.

El primer de tot es treure-li l¡oli del carter, ens donara moltes pistes de com pot estar de cardat el motor.

La segona recomanació (que jo no he fet) es anar a un lloc de netejar cotxes i fer-li un cop de karcher al motor per tal de treure-li el que poguem de greix, oli i pols d'anys, no la teurem tota per descomptat, millor si ja el portem pelat de carcases, hem de vigilar que nop ens entri res a dins del mootor a no ser que el vulguem desmuntar del tot, si sols volem fer un cambi de equip motor i juntes no es del tot necesari, els carters de motor venen juntats de fabrica ambg les presions adecuades dels cargols, i encara que hi posem pasta de juntes no quedarà igual, diferent es sí no sabem si perd o no per la junta que aleshores millor rejuntar-ho tot, si hem de camviar cigüenyal hem d'obrir si o si.

Primer treure l'aranya, sí la duu, cuatre cargols de metric 7 a l'admisió i cuatre femelles d'11 a l'escapament. No es necesari treure els airejadors d ela calefacció ja que surten junts a l'aranya.

Les carcases venen agafades entre elles per cargols que queden a la vista, uns cargolets d'estrella per tancar les tapes superiors de les culasses amb les inferiors, i les inferiors porten dos cargols cadascuna per sota, sí tot es original de metric 7 amb cap exagonal d'11mm. Després treiem el reninflard i la bomba de benzina, dos de metric set i cap exagonal d'11 cadascú.

abans de treure la carcassa de devant cal treure la reixa, que ve agafada amb 4 cargols de metric 7, i el ventilador, aquest es treu amb una clau de tub de 14mm, sí el cargol esta molt clavat podem trabar el motor o bé amb un pasador de 6mm de diametre a traves del forat de calat d'encesa o be amb un tornavis palancant en les dents del mateix volant. Normalment surt posant una clau plana per accionar la de tub i donant-li un cop sec cap a l¡esquerra, continuem desenrroscant el ventilador fins que notem que el cargol no fa cap força, no treiem la clau, si no que la tornem a entrar al maxim dins del forat i li fem uns cops suaus cap a dalt, baix esquerra i dreta a la calu, per tal de descentrar el ventilador, l'allotjament es cónic i al cap de una estona donat cops saltara per si sol, hem de tenir en compte que la corretja de l'alternador passa per la politxa del mateix ventilador i trobarem que queda mig trabat si l'estirem enfora, amb compte treiem la corretja i ja tindrem el ventilador a les mans, sí el motor es de dyane no te reixa.

La carcassa devantera te uns cargols de cap exagonal de 8mm que agafen una xapa que queda per darrera del radiador d'oli i que te unes femelles engabiades, a part va agafat per dintre a sota per cuatre cargols de metric 7 i cap exagonal d'11 als silentblocks.

Per treure la xapa de darrera hem de treure el radiador d'oli, aquest ve agafat per sota del cos de radiador amb un cargol llarg que passa de banda a banda i amb dos separadors, fixen-nos be com vam posats per muntarlos després de la mateixa manera, per la part d'abaix va agafat i conectat al motor per dos femelles de 17mm que envolten el tub que entra, les afluixem fins que surten fora, el tub no sortira ja que queda agafat amb les gomes, tirnat amb cura caba sortint el radiador, ojo que sempre li queda oli a dintre, es recomanable netejarlo per dins i gual que per fora i mirarli l'estanqueitat.

Per treure les culasses hem hagut de treure les xapes com explicaba abans i treure les tapes de balancins, aquestes van agafades amb una femella cega exagonal de 12mm, per anar bé les tapes amb de sortir casi soles, pero si no ho fan donarem copets amb el mànec de fusta o goma d'un martell en diferents direccions i en paralel a la junta per tal de que es desenganxin, sempre tenen oli a dins així que cal preveure un recipient per recollirlo i cal deixar escorrer la culassa una mica. tornem a posar la femella cega al seu cargol per no perdrela.

Les culasses tenen un par d'apretada i un d'afluixada, cal seguir doncs un ordre per treure els tres cargols que les subjecten, aquest es devant, darrere i a sota, donem un quart de volta cada cargol cada vegada fins que queden fluixos, es molt important fer girar el volant d'inercia fins que veiem que les valvules queden lliures a cada banda a la que anem a treballar, del contrari la culassa queda apretada per les varilles, per muntarles es encara mes important. un cop sense cargols podem fer servir un tornavís de pala grossa per fer una mica de palanca entre la culata i la camisa fent-lo girar amb una varilla o un altre tornavís ficant-lo pel forat del primer, un cop s'ha separat estirar d ela culata amb cura, ben recte i sense trabarla als esparrecs, guardem les femelles i les arandeles i les posem on eren en els seus esparrecs que que no es perdin i per que quedin amb les mateixes femelles que portaven, poden haverse deformat i si les camviem poden no anar bé. la arandela del dos esparrecs de dalt es troba nova i convé cambiarla, pero la del esparrec de baix si la perdem no 'sen troben, sí ens fixem veurem que es una mica més gruixuda que les altres.

fins aqui el primer capitol, falta treure el embrague, el volant, la tapa de la bomba d'oli scratch que costa un c....., i mes cosetes que ja us explicare. Sí els cargols no corresponen a la mida que us comento es que en algun moment aquest motor ha estat interveingut per algú que perdia els cargols, Shocked Shocked pasa en la majoría de motor que es desmunten, cargols de metric set amb cap de 12 a l'aranya així de vegades pirat per anar be quan es torna a muntar es posen nous i suposso que no es trovaben els mateixos, es per aixó que sabrem si ha estat obert abans.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.youtube.com/watch?v=zzTsiWR_lM4
misnenasdoscv

misnenasdoscv


Nombre de missatges : 460
Fecha de inscripción : 04/10/2010
Edad : 59
Ubicació : SABADELL

Motor nou! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Motor nou!   Motor nou! Icon_minitimeDs Oct 15, 2011 8:17 am

Creo y soy de la opinion que unas fotos siempre gusta verlas pero tal como lo has explicado de bien es mucho mejor que las fotos Mucho mas practico si señor.
Tornar a dalt Ir abajo
Jordi

Jordi


Nombre de missatges : 1664
Fecha de inscripción : 04/10/2010
Edad : 52
Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona

Motor nou! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Motor nou!   Motor nou! Icon_minitimeDv Oct 28, 2011 7:34 am

Gracies Jordi, es fa el que es pot.

Be tinc unes consideracións i dubtes per compartir amb vosaltres.
be, el segon motor que estic destripant té aquest aspecte, pero anem a pams:

En aquesta foto ja estava desmuntat tot el que us he dit, i de fet ja tenía una culassa muntada, cal engreixar la tapa de les ulleres per tal de que corri lliurement pel tub de les varilles, a part d'aixó hi han molt videos de com es fa... a buscar, pista: 2cv televisión.

Aqui ja ho havía netejat amb petroli i un drap, li vaig treure lo mes gros i en profunditat les parts on anava a muntar coses, base de les ulleres, de la bomba etc
Motor nou! Imag1471


Previament vaig descarbonitzar les valvules i els caps dels pistons, petroli i paciencia, no s'ha fet res en les valvules ja que tancaven perfectament.
Motor nou! Imag1477w

Boooomba!!!, de benzina, la vaig desmuntar i netejar, fa molt bona pinta i crec que tot i ser vella hem durarà més que una de nova i serà mes fiable.
Motor nou! Imag1479

No he obert carters, el cigüenyal no tenía gens de joc lateral ni girant, pero he fet tooootes les juntes, base de filtre d'oli, presiostat, bomba d'oli, radiador, reninflard, manocontacte, engrasadors de culasses, retens no els he camviat encara i m'acabo d'adonar que hauré de tornar a treure el volant d'inercia Evil or Very Mad

Motor nou! Imag1480


Algú ha vist mai aquest rebaix en forma de G que hi ha al carter per la part de dalt? jo mai Shocked
Motor nou! Imag1473

El reniflard s'ha netejat per dintre amb aigua molt calenta i fairy, durant HORES i varies vegades, al final a retornat a la vida, i ja posats una maneta d'anticalòrica.
Motor nou! Imag1445





Motor net!
Motor nou! Imag1502

tot i que de ben segur que hem podria haver esforçat més Rolling Eyes
Motor nou! Imag1503

eixugant-lo amb aire a presió, saltaven coses de la tobera d'escapamament! Razz
Motor nou! Imag1504h

quin goig que fa tant netet!
Motor nou! Imag1505

Anem avançant, motor tunnig Laughing be motor vell normal, pero amb tapes de balancins vermelles Embarassed tenen vergonya Laughing
Motor nou! Imag1511

El primer que us dic i que ja vaig dir al primer post es que netejeu el motor ABANS de desmuntar res, tapant totes les entrades posibles d'aigua al carter, jo ho he fet despés i una mica hi ha entrat No ja a anat sortint i mes que en sortirà suposso, haure de posar-li oli baratet per pasarli per dins, tres voltetes i a buidarlo, mirar si te gotetes d'aigua i anar repetint l'operació Evil or Very Mad .

Quan tingui mes feina feta i mes fotos ja les penjo cherry





Editat per darrera vegada per Jordi el Dg Nov 06, 2011 10:12 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.youtube.com/watch?v=zzTsiWR_lM4
Jordi

Jordi


Nombre de missatges : 1664
Fecha de inscripción : 04/10/2010
Edad : 52
Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona

Motor nou! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Motor nou!   Motor nou! Icon_minitimeDg Nov 06, 2011 9:35 pm

Ahir diumenge com que plovia i no anavem a fer res hem vaig escapar al local,la dona es va emprenyar una mica perque vaig tornar tardisim, pero si mes no hem va cundir la tarda:

La carcasa d'aire devantera, al dia abans vaig anar a un puesto de netejar cotxes, kh7 i aigua claenta a presió, despres una repasadeta amb disolvent per acabar de treure el greix, aquest es el resultat, les carcasses eren de color marró confused
Motor nou! Imag0431m

L'aranya, després de rascarli lo més gros amb una espatula
Motor nou! Imag0437b

L'aranya deprés de treure tot a base de amoladora amb capçal de púes y una hora donant-li canya
Motor nou! Imag0438


Una maneta a tota d'anticalorica negre, després i un cop sec una maneta de plata a l'escape, et voilà!
Motor nou! Imag0449o


Aqui podeu veure el color marró de les carcases abans de pintar-les
Motor nou! Imag0441u


La carcasa grossa ja pintada, sort que aquesta pintura anti calorica s'eixuga de seguida i vaig anar combinant les feines molt ben conbinades per donar temps a eixugar-se.
Motor nou! Imag0443o

les carcasses petites amb una bona capa de negre, per dins no les vaig pintar, la pintura orininal estava en molt bon estat i per que s'acabin omplint de greix no val la pena i trigava el doble.
Motor nou! Imag0442c

Totes les carcasses muntades, com no, hem van faltar grapetes, estan pendents de posarles
Motor nou! Imag0445c

Haig de fer el manyoc de cables nou, el que duia estaba molt vell i rigid, pero el pasamurs nou ja hi es
Motor nou! Imag0448d

I fins aqui vaig arribar, evidentment juntes d'admisió i escapament nove. Ja vaig posar el meu carbu vell a remullar en pretroli amb tots els chicles desmuntats per ferli una bona neteja, juntes noves i a provar el motor nou.
Motor nou! Imag0452j

Motor nou! Imag0453y



El dijous torno al local amb en Xesco i provarem de posarlo en marxa jocolor




Tornar a dalt Ir abajo
https://www.youtube.com/watch?v=zzTsiWR_lM4
Jordi

Jordi


Nombre de missatges : 1664
Fecha de inscripción : 04/10/2010
Edad : 52
Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona

Motor nou! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Motor nou!   Motor nou! Icon_minitimeDj Nov 10, 2011 7:01 pm

Ja hem anat al local, al final ens hem trobat allà a en Jorge carrasco, en Pep, en Golfillo, en Xesco, un company meu de feina que es diu Javi i que aviat tindrà una aks i jo mateix, li hem fet una apretada al motor a veure si arrencaba i aquest es el resultat

http://imageshack.us/clip/my-videos/534/k68q.mp4/

bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.youtube.com/watch?v=zzTsiWR_lM4
Elgolfillo

Elgolfillo


Nombre de missatges : 77
Fecha de inscripción : 14/06/2011
Edad : 27
Ubicació : Sabadell(Barcelona)

Motor nou! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Motor nou!   Motor nou! Icon_minitimeDv Nov 11, 2011 1:50 am

Jordi escrigué:
Ja hem anat al local, al final ens hem trobat allà a en Jorge carrasco, en Pep, en Golfillo, en Xesco, un company meu de feina que es diu Javi i que aviat tindrà una aks i jo mateix, li hem fet una apretada al motor a veure si arrencaba i aquest es el resultat

http://imageshack.us/clip/my-videos/534/k68q.mp4/

bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce

el meu pare tambe estava ehh jeejejeje
Tornar a dalt Ir abajo
Jordi

Jordi


Nombre de missatges : 1664
Fecha de inscripción : 04/10/2010
Edad : 52
Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona

Motor nou! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Motor nou!   Motor nou! Icon_minitimeDv Nov 11, 2011 7:32 am

Tirant èter a dojo!!! a veure si hem dona temps de camviar-li el motor al doski per la ronda Rolling Eyes
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.youtube.com/watch?v=zzTsiWR_lM4
xesco

xesco


Nombre de missatges : 128
Fecha de inscripción : 03/10/2010
Edad : 34
Ubicació : La Pobla de Segur

Motor nou! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Motor nou!   Motor nou! Icon_minitimeDs Nov 12, 2011 4:51 am

I tan que podras nar a la ronda d'estreno!!!
Amb una mica de vent a favor angesta setmana es podri fer lo change!Smile
Tornar a dalt Ir abajo
sergi2cv

sergi2cv


Nombre de missatges : 41
Fecha de inscripción : 01/01/2011
Edad : 59
Ubicació : Premià de Dalt

Motor nou! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Motor nou!   Motor nou! Icon_minitimeDc Nov 16, 2011 12:38 pm

Carai Jordi, quin goig que fa aquest motor. Ara que ja tens experiéncia podem fer el mateix amb el meu...je,je bounce . En serio et felicito per la feina i gràcies per compartir-ho, serà de gran utilitat. Fins aviat
Tornar a dalt Ir abajo
Jordi

Jordi


Nombre de missatges : 1664
Fecha de inscripción : 04/10/2010
Edad : 52
Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona

Motor nou! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Motor nou!   Motor nou! Icon_minitimeDj Nov 17, 2011 11:08 am

Ja esta posat al cotxe Laughing tot i que per ara fa soroll de harley Evil or Very Mad ja que va quedar, amb les presses, un colector mal col·locat, va de conya, tira molt més que el vell i no perd ni una gota d'oli bounce bounce Very Happy Very Happy Very Happy Laughing Laughing Laughing el president del parking encara esta més content que jo, pobre ja no sabia que posar sota el doski per absorbir l'hemorràgia.

Desde aqui vull donar les GRACIESa en Jordi Misnenas, que el vaig enrredar a última hora i ens va solucionar molts dubtes a més de donar-nos en Xesco i a mi un cop de mà, be de dos mans, impresionant.

i com no cuatre fotos
El motor vell
Motor nou! Imag0020bb

a punt de ser extret amb tot desconectat.
Motor nou! Imag0021vp

FORA! aqui va apareixer la campana plena de merda.
Motor nou! Imag0023ab

i la primera arrancada a dins de la nova casa
http://imageshack.us/clip/my-videos/600/2jkz.mp4/

Ja el veureu a la Ronda king


Tornar a dalt Ir abajo
https://www.youtube.com/watch?v=zzTsiWR_lM4
Contenido patrocinado





Motor nou! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Motor nou!   Motor nou! Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Motor nou!
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Motor 2cv AZ
» Motor i canvi 2cv
» Motor Thor
» Motor Show Festival´11
» Treure motor i caixa de canvis

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
2CV I BICILINDRICS DE CATALUNYA :: Ajuda tècnica :: Mecànica-
Canviar a: