Hola companys,
Ja fa un temps, poc després d'acabar l'estiu vaig desfer-me per motius personals del meu estimat Dyane, des-de llavors el meu cotxe ha estat un molt més que magnífic Dodge Dart GT 3700 línea 69, un cotxe rapid, còmode, potent, amb molt bones prestacions i "xuminades" abordo per l'època i capaç de donar mil voltes en qualitat de conducció a la majoria de cotxes que ens envolten...
Pero...
Sempre hi han "peros" i un dels "peros" que tenen algunes persones es que neixen bicilindrics i per molt que es tingui el millor cotxe del mon sempre anyoraran els 2 cilindres, aquella suspensio, aquella senzillesa mecànica, aquell soroll, aquella emoció d'intentar agafar les curves més impossibles amb el pedal avall, camins, carreteretes, autopistes i autovies, sense por de res en una llauneta tan petita i simple... Si, m'enyorava del Dyane com un desgraciat, perquè no dir-ho, igual que d'altres coses que mai tornaran, però perque no pot tornar un altre bicilindric?
Així doncs, vaig decidir posar a la venta el meu preciadissim Seat 1500 (es impossible per mi mantindre el Dodge i el Seat, dos transatlantics extremadament insostenibles amb 20 anys, impossible...) per comprar-me un 2cv o Dyane en perfecte estat, però davant d'un mercat tant dolent com el que hi ha ara la gent te poques ganes de comprar i en el fons també em sap greu vendre'l però mai en fare res, es inviable. Llavors vaig anar buscant 2cv o dyanes fets pols per internet a veure si trobaba algo decent per ser reparat i utilitzat de nou, em moria per un bicilindric i per tindre un cotxe que pogues combinar amb el dodge que no fos el nostre Kia diesel tan vulgarment modern.
Va ser llavors quan em va venir a la memòria que un amic i professor del meu institut amb el qual varem estar treballant en el projecte de construcció d'un vehicle elèctric un cop em va oferir un C8 i no el vaig voler perque ja tenia el Dyane, la AZU i el 1500 de manera que no podia ser i me'l vaig trobar a la gasolinera i l'hi vaig preguntar si encara tenia el C8 pero malauradament havia acabat en un plan "pive" i em va dir, si vols però tinc una furgoneta 2cv i dic bueno... Algo es algo ja quedarem un dia i me l'ensenyes.
El cap de setmana seguent vaig anar-la a veure i creient que seria una AKS 400 em vaig endur la sorpresa de que era una sostre baix, allà a les fosques no vaig distingir molt mes entre trastes i tot, no savia si es tractava d'una AZU o d'una 350, pero en fi, varem acordar un preu per ella i me la vaig quedar.
Avui l'he recollit, está de baixa definitiva ves a saber de quan, no te cap tipus de documents, només matricula. El seu estat es acceptable, está en bona forma fisica, te les suspensions i amortidors be, carroceria en molt bon estat, completa de tot i original, marca 5.000 i pico kms, en deu tenir una volteta de més, i de moment no engega, basicament perquè tampoc tinc claus ni el motor d'arranc reacciona a tenir la bateria posada, ni les llums ni res, alguna coseta elèctrica.
Se li hauràn de fer frens, canviar llantes i pneumàtics (llantes ja en tinc), canviar algunes gomes dels paliers, netejar i engrassar tot i donar-la d'alta altre cop i al cap d'un temps una pintadeta ja que al seu dia era blau clar i ara és d'un marró extremadament lleig. Ah si, i també em farà falta un silencios que está podridissim i el tram final d'escapament i a rodar, serà el meu cotxe de cada dia de nou i per tot, queda feina per fer, detalls per pulir però es una bona base i pel que m'ha costat es un excel·lent fitxatge
Us deixo una foto perquè la vejeu, ja faré un bon reportatge amb detalls:
Ja li he fet una bona neteja interior (tot i que encara queda MOLT) i li he donat una capa de transformador d'oxid als terres de davant i una capa ben abundant d'antigravilla, a l'interior realment no té gaire feina a fer-li, realment es conserva molt be, igual que d'exterior de fet, només que la pintura es lletga...
En fi, ja us aniré comentant com va tot i a veure si en breus reviso el tema motor i la poso en marxa, tinc ganes de sentir-la petar.
Salutacionssssssssss
Pau