2CV I BICILINDRICS DE CATALUNYA
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

2CV I BICILINDRICS DE CATALUNYA

Un portal de retrobament de tots els amants dels bicilindrics de catalunya
 
ÍndexÍndex  GALERIAGALERIA  Últimas imágenesÚltimas imágenes  CercarCercar  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  

 

 2CV des de Barcelona

Ir abajo 
+4
misnenasdoscv
joaquim
Xavier
Arnau
8 participantes
AutorMissatge
Arnau




Nombre de missatges : 30
Fecha de inscripción : 31/03/2014

2CV des de Barcelona Empty
MissatgeAssumpte: 2CV des de Barcelona   2CV des de Barcelona Icon_minitimeDl Mar 31, 2014 2:32 am

Hola!

Quan tenia 19 anys -i amb el carnet de conduir recent obtingut- no deixava d'agafar les claus del Fiat Tipo 1.6 que hi havia a casa per a fer-hi algun tomb. Mon pare -que havia d'estar força fart de quedar-se sense cotxe- va accedir a comprar-ne un altre per a que en pogués disposar. Ja aleshores, vaig demanar un 2CV, però mon pare va optar per comprar un Renault 4 que ja al 1994 considerava més evolucionat.

Tot i que anava en contra dels meus desitjos, he gaudit molt del Renault que va arribar a casa amb 75000 kilòmetres al marcador i que ja n'exhibeix 330000.

Evidentment, he hagut d'aprendre no poca mecànica per a que 20 anys després el "quatre llaunes" segueixi estant en plena forma. Us en penjo una foto per a que el veieu:

2CV des de Barcelona Main.php?g2_view=core

Aquest passat cap de setmana he adquirit un 2CV "Rouge Vallelunga" de finals de 1983. Té una mica de feina per endavant, però no té òxid i em sembla una bona base sobre la que treballar una mica.

M'he registrat perque -de la mateixa manera que un "cuatre llaunes" ja no té gaire secrets per mi- sóc bastant ignorant respecte al que cal saber per a actualitzar un 2CV i tota ajuda serà ben rebuda:

2CV des de Barcelona Main.php?g2_view=core

Gràcies per a llegir-me,

Arnau


Editat per darrera vegada per Arnau el Dl Mar 31, 2014 10:26 am, editat 2 cops en total
Tornar a dalt Ir abajo
Xavier

Xavier


Nombre de missatges : 204
Fecha de inscripción : 22/11/2010
Edad : 59
Ubicació : Igualada, Barcelona

2CV des de Barcelona Empty
MissatgeAssumpte: Re: 2CV des de Barcelona   2CV des de Barcelona Icon_minitimeDl Mar 31, 2014 5:47 am

Benvingut al foro de ben segur que aqui tobaras tota la ajuda que necesitis.
Tornar a dalt Ir abajo
joaquim

joaquim


Nombre de missatges : 405
Fecha de inscripción : 11/06/2011
Edad : 53
Ubicació : san vicenç dels horts

2CV des de Barcelona Empty
MissatgeAssumpte: Re: 2CV des de Barcelona   2CV des de Barcelona Icon_minitimeDl Mar 31, 2014 7:27 am

hola Arnau,benvingut al foro bicilindric,jo tambe he tingut un r4,pero els meus (i dic en plural) van ser el model furgo...vaig disfrutar moltissim amb aquest cotxe i tambe em va donar molts bons moments..(jo tambe el considero mes evolucionat que el  2CV des de Barcelona 245745 ) i mes cotxe i mes motor i mes  Wink ...(em fotran fora del foro)..pero el  2CV des de Barcelona 245745 te quelcom que no tenen els demes cotxes...es com si et piques una abella i en contes de ferte mal donç et mola...no se si a tu et pasara aixo,pero a mi ja m`ha pasat,espero que el difrutis restaurant-lo (a les fotos es veu molt be) i tambe conduint-lo..ens veiem,fins aviat
Tornar a dalt Ir abajo
Arnau




Nombre de missatges : 30
Fecha de inscripción : 31/03/2014

2CV des de Barcelona Empty
MissatgeAssumpte: Re: 2CV des de Barcelona   2CV des de Barcelona Icon_minitimeDl Mar 31, 2014 9:32 am

Gràcies per la benvinguda!

El Renault 4, al costat del 2CV, em sembla pràcticament un avió. Amb una quarta de 31,5 km/h per cada 1000 voltes fa els 126 km/h reals a 4000 voltes mentre que al mateix règim el 2CV va a 82 km/h. Sí, ja sé que són motors amb una personalitat absolutament contraria i que mentre el Renault no se sent gaire còmode a alt règim, el petit bicilíndric -que no és precisament un prodigi d'elasticitat- sembla sentir-se còmode justament pujant de voltes.

Amb tot, el 2CV té un indiscutible encant i, senzillament, m'encanta. Ni trobo tan dura la direcció com diuen algunes revistes del sector, ni la quarta marxa és tan inútil si es condueix pensant en el gran volant d'inèrcia que té el cotxe. Total, que vaig fer el viatge des de València a Barcelona a un creuer de 90 km/h i no se'm va fer pas tan llarg com em pensava.

Això sí, amb la radio a tot volum que l'insonorització de l'habitacle no sembla ser una de les seves virtuts  lol!

Arnau
Tornar a dalt Ir abajo
misnenasdoscv

misnenasdoscv


Nombre de missatges : 460
Fecha de inscripción : 04/10/2010
Edad : 59
Ubicació : SABADELL

2CV des de Barcelona Empty
MissatgeAssumpte: Re: 2CV des de Barcelona   2CV des de Barcelona Icon_minitimeDc Abr 02, 2014 7:24 am

Bienvenido al foro,siempre he pensado que el renault 4 era un coche que sin tener el carisma del 2cv se ha ganado su robustez a lo largo de los años lastima que lleve agua.Este 2cv me suena pero ahora mismo no caigo, se ve muy bien yo tengo uno igual del mismo año, una maquina,el volante de inercia si tiene el motor original que debe ser un a 06,....... esta aligerado frente a otros mas antiguos.Que lo disfrutes.La mecanica suele ser sencilla, pero no dejes de preguntar en el foro ante cualquier duda pues es un tanto peculiar y difieren cosas de unos modelos a otros en cuanto a particularidades de mecanica,ojo.
Tornar a dalt Ir abajo
Arnau




Nombre de missatges : 30
Fecha de inscripción : 31/03/2014

2CV des de Barcelona Empty
MissatgeAssumpte: Re: 2CV des de Barcelona   2CV des de Barcelona Icon_minitimeDc Abr 02, 2014 9:19 am

Gracias, misnenasdoscv.

El cuatro nació como respuesta de la Régie al éxito que estaba teniendo el 2CV. De hecho, al tipo que se encargó de su diseño -y que se llamaba Robert Barthaud- le pidieron únicamente que fuera menos feo que el rival de la Citroën. Y quizá lo consiguió, aunque pagando el precio de un inferior encanto. Otra cosa es que ahora que el Papa Francisco lo ha escogido como coche vaya a ser algo más valorado.

No creo que se trate de compararlos y en mi caso los veo casi como complementarios. El 2CV me gusta mucho y lo busqué por Internet. Aprovechando la amistades que hice gracias al Renault, mandé a un amigo para evaluarlo y me dijo que estaba esencialmente sano. No se equivocaba. El 2CV no tiene óxido, está completo y casi de origen. Funciona bien, por lo menos lo suficiente como para llegar a Barcelona sin incidencias, aunque deberé revisar algunas cosas que ya pondré en la sección de mecánica con el deseo de que se me pueda ayudar.

No te debe faltar razón con lo del volante. En realidad la cuarta me pareció más aprovechable de lo que al prinicipio me pensaba. También me pareció menos sensible al viento lateral que el Renault que -siempre que el viento sea racheado- paga bastante cara su mayor estrechez de vías.

Una vez más, mis más expresivas gracias.

Arnau
Tornar a dalt Ir abajo
noke

noke


Nombre de missatges : 329
Fecha de inscripción : 11/10/2010

2CV des de Barcelona Empty
MissatgeAssumpte: Re: 2CV des de Barcelona   2CV des de Barcelona Icon_minitimeDj Abr 03, 2014 4:14 am

Pues a mi tambien me gusta el 4latas, aunque debo de tener los gustos estropeaos, porque me gusta mas el r-6 (mas coche), lo mismo me pasa en la citroen, me gusta el 2cv pero el dyane es mucho dyane, ja ja.

Pues a disfrutar los 2 bugas y viniendo del mundo de renault verás como te encanta cada dia mas el dosca.
Tornar a dalt Ir abajo
Arnau




Nombre de missatges : 30
Fecha de inscripción : 31/03/2014

2CV des de Barcelona Empty
MissatgeAssumpte: Re: 2CV des de Barcelona   2CV des de Barcelona Icon_minitimeDl Abr 07, 2014 8:18 am

Gracias, noke Wink.

Sí que creo que el R6 ocupa -respecto al R4- el lugar del Dyane respecto al 2CV en la gama de la casa de los chevrones. Hace ya bastante tiempo escribí algunos artículos sobre automobilismo comercial que incluso fueron publicados en los que argumentaba la tesis de que el R6 y el Dyane eran evoluciones logicas del R4 y el 2CV en un contexto de desarrollo económico.

Los colgaré para que los puedas leer, si así lo deseas, en la sección de curiosidades.

Saludos,

Arnau
Tornar a dalt Ir abajo
ximo

ximo


Nombre de missatges : 120
Fecha de inscripción : 17/07/2011

2CV des de Barcelona Empty
MissatgeAssumpte: Re: 2CV des de Barcelona   2CV des de Barcelona Icon_minitimeDt Abr 08, 2014 1:40 am

Ben vingut als bicilindrics de catalunya
Tornar a dalt Ir abajo
Arnau




Nombre de missatges : 30
Fecha de inscripción : 31/03/2014

2CV des de Barcelona Empty
MissatgeAssumpte: Re: 2CV des de Barcelona   2CV des de Barcelona Icon_minitimeDt Abr 08, 2014 6:59 am

Gràcies, ximo!

Arnau
Tornar a dalt Ir abajo
noke

noke


Nombre de missatges : 329
Fecha de inscripción : 11/10/2010

2CV des de Barcelona Empty
MissatgeAssumpte: Re: 2CV des de Barcelona   2CV des de Barcelona Icon_minitimeDg Abr 20, 2014 8:27 am

Arnau, gracies per posar l'escrit!
Tornar a dalt Ir abajo
Arnau




Nombre de missatges : 30
Fecha de inscripción : 31/03/2014

2CV des de Barcelona Empty
MissatgeAssumpte: Re: 2CV des de Barcelona   2CV des de Barcelona Icon_minitimeDg Abr 20, 2014 11:30 am

Pas de quoi, mestre!

Espero que t'hagin agradat. Mentrestant, hi segueixo pencant Rolling Eyes :

2CV des de Barcelona Main.php?g2_view=core

Salut!
Tornar a dalt Ir abajo
Jordi

Jordi


Nombre de missatges : 1664
Fecha de inscripción : 04/10/2010
Edad : 52
Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona

2CV des de Barcelona Empty
MissatgeAssumpte: Re: 2CV des de Barcelona   2CV des de Barcelona Icon_minitimeDg Abr 20, 2014 9:06 pm

Que li estas fent ara?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.youtube.com/watch?v=zzTsiWR_lM4
Arnau




Nombre de missatges : 30
Fecha de inscripción : 31/03/2014

2CV des de Barcelona Empty
MissatgeAssumpte: Re: 2CV des de Barcelona   2CV des de Barcelona Icon_minitimeDl Abr 21, 2014 2:50 am

Hola!

Doncs, bàsicament, netejar lol! 

Fins a l'extrem de descobrir que el xasís també és vermell. No és broma. En el viatge cap a Barcelona anava prou bé, a pesar d'alguns buits de carburació, però en circulació urbana arribava a fer olor de greix cremat i a ser pràcticament incapaç de reprendre a molt baix règim.

Total, que vaig treure aletes i bufandes fins que vaig adonar-me de que les juntes de les transmisions estaben en mal estat a totes dues bandes. El greix ha anat embrutant tot el motor i gairebé embussa el carburador.

No m'extranya que el cotxe no estigui oxidat. Sembla que ha gaudit d'una bona capa protectora i tampoc és res que em preocupi molt. Un cop net i amb les juntes en bon estat, només quedarà fer carburació i instal·lar una encesa electrònica per a que el cotxe ofereixi un funcionament tan regular com fiable.

Salut!

Arnau
Tornar a dalt Ir abajo
Arnau




Nombre de missatges : 30
Fecha de inscripción : 31/03/2014

2CV des de Barcelona Empty
MissatgeAssumpte: Re: 2CV des de Barcelona   2CV des de Barcelona Icon_minitimeDv Maig 02, 2014 6:17 am

Hola!

Aquests dies he desmuntat el "reinflard" i el carburador. Per a netejar-los he usat un producte que en un altre foro m'havien recomanat. Els resultats són excelents. Us paso una foto del producte:

2CV des de Barcelona Main.php?g2_view=core

I una altra de com ha quedat un cop net:

2CV des de Barcelona Main.php?g2_view=core

El que m'ha sorprès és que el carburador fos de doble cos. Sobretot perque em pensava que el d'origen era simple i, en tot cas, era el Dyane el que el duia doble. Potser per això el cotxe no em va semblar tan lent com m'esperava.

De fet, el "4 llaunes" duu un carburador d'un sol cos i només 28 mm de diàmetre cubicant gairebé el doble. Sembla que la Citroën va buscar potència per paliar una modesta cilindrada, mentre la Renault buscava economia de consum per disimular una cilindrada generosa.

Camins diferents per a satisfer necessitats similars  Shocked .

Salut!

Arnau
Tornar a dalt Ir abajo
RICARDC8

RICARDC8


Nombre de missatges : 194
Fecha de inscripción : 21/04/2011
Edad : 61
Ubicació : SANT JOAN DESPI

2CV des de Barcelona Empty
MissatgeAssumpte: Re: 2CV des de Barcelona   2CV des de Barcelona Icon_minitimeDj Jul 17, 2014 12:41 pm

Benvingut al foro company
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





2CV des de Barcelona Empty
MissatgeAssumpte: Re: 2CV des de Barcelona   2CV des de Barcelona Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
2CV des de Barcelona
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Salutacions desde Barcelona!!!
» Hola desde Barcelona
» Un altre Dyane6 desde Barcelona
» Hola a tothom desde barcelona
» La retro de barcelona del 3 al 6 de diciembre

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
2CV I BICILINDRICS DE CATALUNYA :: Presenta't, presenta'l :: Presenta't, presenta'l-
Canviar a: