| 2CV des de Barcelona | |
|
+4misnenasdoscv joaquim Xavier Arnau 8 participantes |
Autor | Missatge |
---|
Arnau
Nombre de missatges : 30 Fecha de inscripción : 31/03/2014
| Assumpte: 2CV des de Barcelona Dl Mar 31, 2014 2:32 am | |
| Hola! Quan tenia 19 anys -i amb el carnet de conduir recent obtingut- no deixava d'agafar les claus del Fiat Tipo 1.6 que hi havia a casa per a fer-hi algun tomb. Mon pare -que havia d'estar força fart de quedar-se sense cotxe- va accedir a comprar-ne un altre per a que en pogués disposar. Ja aleshores, vaig demanar un 2CV, però mon pare va optar per comprar un Renault 4 que ja al 1994 considerava més evolucionat. Tot i que anava en contra dels meus desitjos, he gaudit molt del Renault que va arribar a casa amb 75000 kilòmetres al marcador i que ja n'exhibeix 330000. Evidentment, he hagut d'aprendre no poca mecànica per a que 20 anys després el "quatre llaunes" segueixi estant en plena forma. Us en penjo una foto per a que el veieu: Aquest passat cap de setmana he adquirit un 2CV "Rouge Vallelunga" de finals de 1983. Té una mica de feina per endavant, però no té òxid i em sembla una bona base sobre la que treballar una mica. M'he registrat perque -de la mateixa manera que un "cuatre llaunes" ja no té gaire secrets per mi- sóc bastant ignorant respecte al que cal saber per a actualitzar un 2CV i tota ajuda serà ben rebuda: Gràcies per a llegir-me, Arnau
Editat per darrera vegada per Arnau el Dl Mar 31, 2014 10:26 am, editat 2 cops en total | |
|
| |
Xavier
Nombre de missatges : 204 Fecha de inscripción : 22/11/2010 Edad : 59 Ubicació : Igualada, Barcelona
| Assumpte: Re: 2CV des de Barcelona Dl Mar 31, 2014 5:47 am | |
| Benvingut al foro de ben segur que aqui tobaras tota la ajuda que necesitis. | |
|
| |
joaquim
Nombre de missatges : 405 Fecha de inscripción : 11/06/2011 Edad : 53 Ubicació : san vicenç dels horts
| Assumpte: Re: 2CV des de Barcelona Dl Mar 31, 2014 7:27 am | |
| hola Arnau,benvingut al foro bicilindric,jo tambe he tingut un r4,pero els meus (i dic en plural) van ser el model furgo...vaig disfrutar moltissim amb aquest cotxe i tambe em va donar molts bons moments..(jo tambe el considero mes evolucionat que el ) i mes cotxe i mes motor i mes ...(em fotran fora del foro)..pero el te quelcom que no tenen els demes cotxes...es com si et piques una abella i en contes de ferte mal donç et mola...no se si a tu et pasara aixo,pero a mi ja m`ha pasat,espero que el difrutis restaurant-lo (a les fotos es veu molt be) i tambe conduint-lo..ens veiem,fins aviat | |
|
| |
Arnau
Nombre de missatges : 30 Fecha de inscripción : 31/03/2014
| Assumpte: Re: 2CV des de Barcelona Dl Mar 31, 2014 9:32 am | |
| Gràcies per la benvinguda! El Renault 4, al costat del 2CV, em sembla pràcticament un avió. Amb una quarta de 31,5 km/h per cada 1000 voltes fa els 126 km/h reals a 4000 voltes mentre que al mateix règim el 2CV va a 82 km/h. Sí, ja sé que són motors amb una personalitat absolutament contraria i que mentre el Renault no se sent gaire còmode a alt règim, el petit bicilíndric -que no és precisament un prodigi d'elasticitat- sembla sentir-se còmode justament pujant de voltes. Amb tot, el 2CV té un indiscutible encant i, senzillament, m'encanta. Ni trobo tan dura la direcció com diuen algunes revistes del sector, ni la quarta marxa és tan inútil si es condueix pensant en el gran volant d'inèrcia que té el cotxe. Total, que vaig fer el viatge des de València a Barcelona a un creuer de 90 km/h i no se'm va fer pas tan llarg com em pensava. Això sí, amb la radio a tot volum que l'insonorització de l'habitacle no sembla ser una de les seves virtuts Arnau | |
|
| |
misnenasdoscv
Nombre de missatges : 460 Fecha de inscripción : 04/10/2010 Edad : 59 Ubicació : SABADELL
| Assumpte: Re: 2CV des de Barcelona Dc Abr 02, 2014 7:24 am | |
| Bienvenido al foro,siempre he pensado que el renault 4 era un coche que sin tener el carisma del 2cv se ha ganado su robustez a lo largo de los años lastima que lleve agua.Este 2cv me suena pero ahora mismo no caigo, se ve muy bien yo tengo uno igual del mismo año, una maquina,el volante de inercia si tiene el motor original que debe ser un a 06,....... esta aligerado frente a otros mas antiguos.Que lo disfrutes.La mecanica suele ser sencilla, pero no dejes de preguntar en el foro ante cualquier duda pues es un tanto peculiar y difieren cosas de unos modelos a otros en cuanto a particularidades de mecanica,ojo. | |
|
| |
Arnau
Nombre de missatges : 30 Fecha de inscripción : 31/03/2014
| Assumpte: Re: 2CV des de Barcelona Dc Abr 02, 2014 9:19 am | |
| Gracias, misnenasdoscv.
El cuatro nació como respuesta de la Régie al éxito que estaba teniendo el 2CV. De hecho, al tipo que se encargó de su diseño -y que se llamaba Robert Barthaud- le pidieron únicamente que fuera menos feo que el rival de la Citroën. Y quizá lo consiguió, aunque pagando el precio de un inferior encanto. Otra cosa es que ahora que el Papa Francisco lo ha escogido como coche vaya a ser algo más valorado.
No creo que se trate de compararlos y en mi caso los veo casi como complementarios. El 2CV me gusta mucho y lo busqué por Internet. Aprovechando la amistades que hice gracias al Renault, mandé a un amigo para evaluarlo y me dijo que estaba esencialmente sano. No se equivocaba. El 2CV no tiene óxido, está completo y casi de origen. Funciona bien, por lo menos lo suficiente como para llegar a Barcelona sin incidencias, aunque deberé revisar algunas cosas que ya pondré en la sección de mecánica con el deseo de que se me pueda ayudar.
No te debe faltar razón con lo del volante. En realidad la cuarta me pareció más aprovechable de lo que al prinicipio me pensaba. También me pareció menos sensible al viento lateral que el Renault que -siempre que el viento sea racheado- paga bastante cara su mayor estrechez de vías.
Una vez más, mis más expresivas gracias.
Arnau | |
|
| |
noke
Nombre de missatges : 329 Fecha de inscripción : 11/10/2010
| Assumpte: Re: 2CV des de Barcelona Dj Abr 03, 2014 4:14 am | |
| Pues a mi tambien me gusta el 4latas, aunque debo de tener los gustos estropeaos, porque me gusta mas el r-6 (mas coche), lo mismo me pasa en la citroen, me gusta el 2cv pero el dyane es mucho dyane, ja ja.
Pues a disfrutar los 2 bugas y viniendo del mundo de renault verás como te encanta cada dia mas el dosca. | |
|
| |
Arnau
Nombre de missatges : 30 Fecha de inscripción : 31/03/2014
| Assumpte: Re: 2CV des de Barcelona Dl Abr 07, 2014 8:18 am | |
| Gracias, noke . Sí que creo que el R6 ocupa -respecto al R4- el lugar del Dyane respecto al 2CV en la gama de la casa de los chevrones. Hace ya bastante tiempo escribí algunos artículos sobre automobilismo comercial que incluso fueron publicados en los que argumentaba la tesis de que el R6 y el Dyane eran evoluciones logicas del R4 y el 2CV en un contexto de desarrollo económico. Los colgaré para que los puedas leer, si así lo deseas, en la sección de curiosidades. Saludos, Arnau | |
|
| |
ximo
Nombre de missatges : 120 Fecha de inscripción : 17/07/2011
| Assumpte: Re: 2CV des de Barcelona Dt Abr 08, 2014 1:40 am | |
| Ben vingut als bicilindrics de catalunya
| |
|
| |
Arnau
Nombre de missatges : 30 Fecha de inscripción : 31/03/2014
| Assumpte: Re: 2CV des de Barcelona Dt Abr 08, 2014 6:59 am | |
| | |
|
| |
noke
Nombre de missatges : 329 Fecha de inscripción : 11/10/2010
| Assumpte: Re: 2CV des de Barcelona Dg Abr 20, 2014 8:27 am | |
| Arnau, gracies per posar l'escrit! | |
|
| |
Arnau
Nombre de missatges : 30 Fecha de inscripción : 31/03/2014
| Assumpte: Re: 2CV des de Barcelona Dg Abr 20, 2014 11:30 am | |
| Pas de quoi, mestre! Espero que t'hagin agradat. Mentrestant, hi segueixo pencant : Salut! | |
|
| |
Jordi
Nombre de missatges : 1664 Fecha de inscripción : 04/10/2010 Edad : 52 Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona
| Assumpte: Re: 2CV des de Barcelona Dg Abr 20, 2014 9:06 pm | |
| | |
|
| |
Arnau
Nombre de missatges : 30 Fecha de inscripción : 31/03/2014
| Assumpte: Re: 2CV des de Barcelona Dl Abr 21, 2014 2:50 am | |
| Hola! Doncs, bàsicament, netejar Fins a l'extrem de descobrir que el xasís també és vermell. No és broma. En el viatge cap a Barcelona anava prou bé, a pesar d'alguns buits de carburació, però en circulació urbana arribava a fer olor de greix cremat i a ser pràcticament incapaç de reprendre a molt baix règim. Total, que vaig treure aletes i bufandes fins que vaig adonar-me de que les juntes de les transmisions estaben en mal estat a totes dues bandes. El greix ha anat embrutant tot el motor i gairebé embussa el carburador. No m'extranya que el cotxe no estigui oxidat. Sembla que ha gaudit d'una bona capa protectora i tampoc és res que em preocupi molt. Un cop net i amb les juntes en bon estat, només quedarà fer carburació i instal·lar una encesa electrònica per a que el cotxe ofereixi un funcionament tan regular com fiable. Salut! Arnau | |
|
| |
Arnau
Nombre de missatges : 30 Fecha de inscripción : 31/03/2014
| Assumpte: Re: 2CV des de Barcelona Dv Maig 02, 2014 6:17 am | |
| Hola! Aquests dies he desmuntat el "reinflard" i el carburador. Per a netejar-los he usat un producte que en un altre foro m'havien recomanat. Els resultats són excelents. Us paso una foto del producte: I una altra de com ha quedat un cop net: El que m'ha sorprès és que el carburador fos de doble cos. Sobretot perque em pensava que el d'origen era simple i, en tot cas, era el Dyane el que el duia doble. Potser per això el cotxe no em va semblar tan lent com m'esperava. De fet, el "4 llaunes" duu un carburador d'un sol cos i només 28 mm de diàmetre cubicant gairebé el doble. Sembla que la Citroën va buscar potència per paliar una modesta cilindrada, mentre la Renault buscava economia de consum per disimular una cilindrada generosa. Camins diferents per a satisfer necessitats similars . Salut! Arnau | |
|
| |
RICARDC8
Nombre de missatges : 194 Fecha de inscripción : 21/04/2011 Edad : 61 Ubicació : SANT JOAN DESPI
| Assumpte: Re: 2CV des de Barcelona Dj Jul 17, 2014 12:41 pm | |
| Benvingut al foro company | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: 2CV des de Barcelona | |
| |
|
| |
| 2CV des de Barcelona | |
|