2CV I BICILINDRICS DE CATALUNYA
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

2CV I BICILINDRICS DE CATALUNYA

Un portal de retrobament de tots els amants dels bicilindrics de catalunya
 
ÍndexÍndex  GALERIAGALERIA  Últimas imágenesÚltimas imágenes  CercarCercar  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  

 

 PERDUA D'OLI

Ir abajo 
5 participantes
AutorMissatge
palmatan




Nombre de missatges : 10
Fecha de inscripción : 19/09/2012

PERDUA D'OLI Empty
MissatgeAssumpte: PERDUA D'OLI   PERDUA D'OLI Icon_minitimeDv Nov 02, 2012 8:14 am

Hola companys,
des de que vaig comprar el 2cv , ara fa uns 5 anys, sempre ha deixat unes gotetes a terra després de cada sortida. Mai m'he procupat gaire de l'assumpte perque no era una pérdua molt gran. Ara sembla que perd una mica més. No tinc ni idea de macànica i una pèrdua d'oli em sona a culata, però pot ser alguna altre cosa no tant important? de fet m'extranyaria que fós la culata i que hagués durat tant de temps. Algú em pot orientar.
Moltes gràcies
Tornar a dalt Ir abajo
nel

nel


Nombre de missatges : 527
Fecha de inscripción : 03/10/2010
Edad : 37
Ubicació : Tàrrega

PERDUA D'OLI Empty
MissatgeAssumpte: Re: PERDUA D'OLI   PERDUA D'OLI Icon_minitimeDv Nov 02, 2012 10:44 am

Els nostres estimats 2cv tenen aquesta petita mania de anar marcan territori, vaig coneixer un home gran, que havia sigut mecànic i que n'havia tingut un i em va dir " aquestos cotxes, si no perden ni consumeixen oli, no funcionen bé." jejeje, ara fora bromes, molts d'aquestos motors deixen anar una mica d'oli, i més contant els anys que tenen, pot ser culpa de moltes coses, algún retén fet malbé (n'hi han molt pocs), culatins, filtre d'oli poc apretat, cargol de l'oli amb l'arandela que no toca, junta del reninflart futuda, juntes o tornillos dels conductes d'oli a culata les gafes de les guies de les varilles empujadores...

Mentre no et perdi una exageració no passa gran cosa, el que hauries de fer es netejar el motor ben net i a conciencia i seguir el rastre d'on surt aquest oli, per que si t'ha perdut desde fa temps el mes segur es que la zona per on perd estigui ben pringada i no puguis veure exactament d'on ve. Però no pateixis per les culates, que lo que tenen aquestos cotxes, es que les culates pocs problemes donen...











Tornar a dalt Ir abajo
palmatan




Nombre de missatges : 10
Fecha de inscripción : 19/09/2012

PERDUA D'OLI Empty
MissatgeAssumpte: Re: PERDUA D'OLI   PERDUA D'OLI Icon_minitimeDv Nov 02, 2012 12:34 pm

Gràcies,
i com es renta un motor? és que tens tota la raó del mon, tal i com esta no hi haurà manera de veure per on perd.
Tornar a dalt Ir abajo
Paufont

Paufont


Nombre de missatges : 313
Fecha de inscripción : 19/02/2012
Edad : 30
Ubicació : Montblanc (Tarragona)

PERDUA D'OLI Empty
MissatgeAssumpte: Re: PERDUA D'OLI   PERDUA D'OLI Icon_minitimeDs Nov 03, 2012 3:37 am

Hola company, amb el que t'ha dit en Nel crec que no queda dubte. El meu també té sempre aquella goteta penjant a sota però que mai acaba de caure... Rolling Eyes I com que sempre té el nivell d'oli correcte doncs ja no m'hi preocupo.

Per a netejar el motor el millor és un bon desengrasant, deixar que actui i anar fregant com sigui, fes servir KH-7 i treu lo gros amb una rasqueta o un tornavís plà, i després quan quedi poca cosa amb un drap i gasolina, tot i que sense treure el motor del cotxe la cosa se't posa bastant complicada, si ho vols probar sense desmontar gran cosa, apreta bé el filtre de l'oli, i neteja a consciencia tot el contorn del tornillo-tap de l'oli a sota del motor, que a vegades amb l'arandela-junta que porta, pot perdre una mica si no està prou bé, si és una d'aquestes coses t' estalvies desmontar més del compte, si no, ja t'hauries d' entretindre...

Salutacionss i a veure si ho solucionem!

Pau
Tornar a dalt Ir abajo
nel

nel


Nombre de missatges : 527
Fecha de inscripción : 03/10/2010
Edad : 37
Ubicació : Tàrrega

PERDUA D'OLI Empty
MissatgeAssumpte: Re: PERDUA D'OLI   PERDUA D'OLI Icon_minitimeDs Nov 03, 2012 3:58 am

La millor manera es com diu el Pau, però si no vols enmerdar-te tant, tapan la bobina, i mirant de no mullar el carburador, ni el filtre d'aire ni els platinos si en porta també ho pots fer amb karcher, això si, com be ha dit ell primer un bon ruixat de KH-7 deixa que actui i aixó SEMPRE FER-HO AMB EL MOTOR FRED!!! Ja que si està calent i li tires aigua a presió el contrast de temperatura pot arribar a ferte malbé els components d'alumini del motor!!!
Tornar a dalt Ir abajo
palmatan




Nombre de missatges : 10
Fecha de inscripción : 19/09/2012

PERDUA D'OLI Empty
MissatgeAssumpte: Re: PERDUA D'OLI   PERDUA D'OLI Icon_minitimeDs Nov 03, 2012 4:31 am

Moltes gràcies per les respostes. A veure si em veig amb cor de fer la neteja i que després s'ho miri un mecànic a veure si troba la fuita. perque jo sóc un negat per la mecànica.
salutacions
Tornar a dalt Ir abajo
Jordi

Jordi


Nombre de missatges : 1664
Fecha de inscripción : 04/10/2010
Edad : 52
Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona

PERDUA D'OLI Empty
MissatgeAssumpte: Re: PERDUA D'OLI   PERDUA D'OLI Icon_minitimeDs Nov 03, 2012 4:48 am

Una de les primeres cose que miro jo quan hi ha perdua petita es mirar la efectivitat del reninflard, si tens presio dins del carter fins i tot amb juntes i retens nous pot perdre, amb depresió amb unes juntes i retens de 30 anys i mig fets malbé no perd res.

Has d'agafar un tub de goma trasparent que entri just dins del tub de la varilla d'oli i amb el motor ences fique l'altre extrem dins d'un pot amb liquid, si el liquid puja pel tub uns 8 cm es que el reninflard treballa be, si no puja i pel contrari baixa o fa bombolles ja pots anar cambiant-lo
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.youtube.com/watch?v=zzTsiWR_lM4
noke

noke


Nombre de missatges : 329
Fecha de inscripción : 11/10/2010

PERDUA D'OLI Empty
MissatgeAssumpte: Re: PERDUA D'OLI   PERDUA D'OLI Icon_minitimeDl Nov 12, 2012 8:42 pm

Yo tambien pierdo aceite y mucho!! Laughing Laughing

Fuera coñas, yo le miro bastante amenudo el nivel y a fer km... No baja mucho pero no me fio...
Jo el vaig rentar i desprès no em vaig enrecordar de mirar d'on perdia i ara un altre vegada pringat.
Tornar a dalt Ir abajo
Jordi

Jordi


Nombre de missatges : 1664
Fecha de inscripción : 04/10/2010
Edad : 52
Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona

PERDUA D'OLI Empty
MissatgeAssumpte: Re: PERDUA D'OLI   PERDUA D'OLI Icon_minitimeDt Nov 13, 2012 3:06 am

Estic fent gometes noves per reparar reninflards, si algú en vol li porto el diumenge.

Ta,be vull reparar-ne els cuatre que tinc, pero aixó trigara mes
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.youtube.com/watch?v=zzTsiWR_lM4
palmatan




Nombre de missatges : 10
Fecha de inscripción : 19/09/2012

PERDUA D'OLI Empty
MissatgeAssumpte: Re: PERDUA D'OLI   PERDUA D'OLI Icon_minitimeDt Nov 13, 2012 11:11 am

Noke, com els vas rentar? em fa no se que posar-m'hi. A mà ho veig de passar-me hores, i amb aigua a presió tinc por de fer malbé alguna cosa.
Per cert, Jordi, on heu quedat diumenge? si em quedés a tiro potser em deixo caure .
salut i gràcies pels comentaris
Tornar a dalt Ir abajo
Jordi

Jordi


Nombre de missatges : 1664
Fecha de inscripción : 04/10/2010
Edad : 52
Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona

PERDUA D'OLI Empty
MissatgeAssumpte: Re: PERDUA D'OLI   PERDUA D'OLI Icon_minitimeDt Nov 13, 2012 12:10 pm

Doncs hem quedat a prats de rei, fem una trobada, si vols estar al tanto de les trobades has d'anar mirant l'apartat de trobades a Catalunya, et passo l'enllaç, si dius que vens agafo el rellotge de comprovar el reninflard. Very Happy així ja ho tindriem acotat segur el problema, mirar-ho son 2 minuts.

https://2cvbicilindrics.forocatalan.com/t377-trobada-terres-de-lleida-aquest-cop-a-la-provincia-de-barcelona-18-de-novembre-atencio-canvi-de-plans
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.youtube.com/watch?v=zzTsiWR_lM4
palmatan




Nombre de missatges : 10
Fecha de inscripción : 19/09/2012

PERDUA D'OLI Empty
MissatgeAssumpte: Re: PERDUA D'OLI   PERDUA D'OLI Icon_minitimeDt Nov 13, 2012 11:12 pm

ostres, Prats de Rei és aprop de casa i m'agradaria venir. De moment no ho puc confirmar per això. Potser dema et dic alguna cosa . A veure si tinc l'oportunitat d'aprendre alguna coseta de mecànica bàsica.
Gràcies
Tornar a dalt Ir abajo
Jordi

Jordi


Nombre de missatges : 1664
Fecha de inscripción : 04/10/2010
Edad : 52
Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona

PERDUA D'OLI Empty
MissatgeAssumpte: Re: PERDUA D'OLI   PERDUA D'OLI Icon_minitimeDc Nov 14, 2012 2:05 am

Si vens ni que sigui a saludar apunta't al post de la sortida, aquesta nit si tinc temps n'arreglo un de reninflard per si de cas...
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.youtube.com/watch?v=zzTsiWR_lM4
noke

noke


Nombre de missatges : 329
Fecha de inscripción : 11/10/2010

PERDUA D'OLI Empty
MissatgeAssumpte: Re: PERDUA D'OLI   PERDUA D'OLI Icon_minitimeDc Nov 14, 2012 2:22 am

palmatan escrigué:
Noke, com els vas rentar? em fa no se que posar-m'hi. A mà ho veig de passar-me hores, i amb aigua a presió tinc por de fer malbé alguna cosa.
Per cert, Jordi, on heu quedat diumenge? si em quedés a tiro potser em deixo caure .
salut i gràcies pels comentaris

El vaig rentar amb aigua a pressió tapant amb un plàstic la bobina i el motor de arranque i intentant no donar-li als components electrics. Van be els que tenen a la pistola un ansa per poder decidir quan apliques l'aigua. Reconec que li vaig treure molt de pes i de merda. No és algo per fer cada mes però desprès de 30 anys li tocava.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





PERDUA D'OLI Empty
MissatgeAssumpte: Re: PERDUA D'OLI   PERDUA D'OLI Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
PERDUA D'OLI
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
2CV I BICILINDRICS DE CATALUNYA :: Ajuda tècnica :: Mecànica-
Canviar a: