2CV I BICILINDRICS DE CATALUNYA
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

2CV I BICILINDRICS DE CATALUNYA

Un portal de retrobament de tots els amants dels bicilindrics de catalunya
 
ÍndexÍndex  GALERIAGALERIA  Últimas imágenesÚltimas imágenes  CercarCercar  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  

 

 Andromotor, d'una idea a una realitat.

Ir abajo 
+2
Jordi
Paufont
6 participantes
AutorMissatge
Paufont

Paufont


Nombre de missatges : 313
Fecha de inscripción : 19/02/2012
Edad : 30
Ubicació : Montblanc (Tarragona)

Andromotor, d'una idea a una realitat. Empty
MissatgeAssumpte: Andromotor, d'una idea a una realitat.   Andromotor, d'una idea a una realitat. Icon_minitimeDv Set 14, 2012 10:04 am

Hola a tots companys!!!

Començo aquest post per explicar-vos una historia que possiblement a més d'un li ha passat alguna vegada pel cap o li estigui passant en aquest moment coneixent les ments inquietes i hàbils de molts de vosaltres i que va directament relacionada amb la nostra afició, sobretot als més manetes, no se si compartireu amb mi una manera de ser (tot i que estic segur que la majoria si), m'explicaré:

De vegades, treballant amb motos, cotxes vells, veient coses relacionades a la xarxa, en fires, mercats de trastes i recanvis, coses que la gent et comenta… Un mateix es monta idees que et queden grabades i automàticament busques quelcom relacionat amb el teu hobby al que poder aplicar-ho, idees que et semblen perfectes per realitzar el projecte que tants anys fa que volies dur a terme i no ha sigut possible precisament per la falta d'questes idees que a part de la idea bàsica son les que donen a una persona l'empenta a llençar-se i començar aquest "gran projecte", possiblement amb èxit final.

I si senyors, aquest cop m'ha tocat a mi, de vacances escolars (fins fa pocs dies), materials a tocar de la mà que s'han anat recopilant al llarg dels anys fruit d'haber-los relacionat amb les anteriors idees… Finalment, la idea es clara, el dibuix mental de l'artefacte ja existeix a la meva ment, agafo llapis, regle, goma i paper i aquesta imatge mental es va plasmant en un full de paper, al mateix temps que el dibuixes te n'adones que algunes d'aquestes idees no eren del tot correctes, però tampoc molt desencaminades per el que la lògica acabava de fer la seva feina i solucionava el problema fins a obtenir per complet el resultat teòric de l'invent.

Passem a la part pràctica, recopilació dels materials precisos, càlcul de pressupostos, eines i parlar amb el crack, el meu avi, que es qui m'ajudarà a dur a terme el meu projecte com molts altres que he realitzat amb els anys i al qual li dec tot, ja que entre els dos no hi ha hagut projecte que se'ns hagi resistit.

Ens falta ferro, quin ens podrá servir? –barra quadrada de 4x4cm i 1,5mm de gruix, endavant doncs, mides preses, al ferrer, vell conegut que, entusiasmat per la idea, em dona un cop de mà rapidament i em té llestes les peçes demanades amb rapidesa.

Avi al soldador, jo a tallar, foradar, pulir, puntejar… i entre tots dos anar discutint mentre treballem a bon ritme com fer-ho tot, perquè aixo així, perquè lo altre d'un altra manera, arreglant i perfilant així tots els defectes mecànics que la cosa no tenia en la teòrica pero que tanmateix apareixen sempre a la practica i ajuda a que no tornin a aparèixer.

La idea es clara, ràpida i en el fons senzilla, per lo que es treballa bé i ràpid i la muntanya de ferros i materials comença a agafar forma ràpidament.

Però bé… anem al gra, que collon… es el que estic fent perquè encara no os ho he dit…

Bé(disculpeu-me una mica més d' explicació... jejejej Rolling Eyes ), des de molt petit, com a tot amant dels cotxes, i que degut a l'edat, ni cotxes ni motos ni res… m' agradaven moltíssim els karts, pero cuidadin, els meus gustos sempre han sigut "clàssics"… no m'agrada res fora del normal, us pot semblar una estupidesa pero us ho he d'explicar, no sé si algunes vegades, potser de petits, als que tingueu sobretot la mateixa edat que jo o alguns anys més (vec que no abunda... Rolling Eyes ), d'haver-vos regalat el tipic cotxet de joguina molt maco, pero que en comptes de portar rodes normals, portava unes rodes enormes de "monster truck" d'aquestos o coses semblants... Doncs a mi no m'agradaven, simplement no jugava amb ells, d'altra banda recordo tenir un Cadillac negre d'aquestos de "burago" que m'encantava i era realista al 100%.

I el mateix passa en la realitat amb els karts, els de pista, amplissims, rodes petites i llises, asiento de plastic, volant lleig i motor darrere, no, no s'assemblen gens a un cotxe, i no m'agradaven ni m'agraden per a res, es més, no m'ha fet mai cap il.lusió exagerada el fet d'anar a un karting... Per una altra banda hi ha els "kartcross", pero més del mateix, exagerades rodes de cuad amplissimes, motor enorme i un xassis que sembla una gàbia de periquitos, al meu gust, lletgissims...

Doncs bé, el meu projecte consisteix en fer quelcom molt poc frequent entre els que construeixen Karts i aquest tipus de trastes, consisteix en fer un "vehicle petit", realita dintre del que bonament es pugui (el que no ho sigui será culpa del pressupost), detallat en prestacions i acabats... I al mateix temps intentar que sigui tan eficaç com els que al meu gust son lletjos i així obtenir quelcom que funcioni bé, amb una estètica que m'agradi, bona posició de conducció comode i amb detalls, i que al mateix temps pugui ser capaç de passar per damunt a un "irrealista" kart de tota la vida.

Així doncs i sens allargarme més començo a mostrar-vos el meu projecte d'estiu després de tant de temps de pensar i pensar...

Primer de tot dir-vos que vaig descartar les 4 rodes, bàsicament per pressupost, trobar 4 rodes iguals i bones costa, més fer un tren de tracció amb un sol eix, integrar-li un disc, un plat dentat, coixinets... car, i complex també per suposat.

Per lo tant farem un vehicle de 3 rodes, pero a primera idea ve al cap la paraula "inestable", pero inestable si la roda “única” va davant, que tal si la posem darrere? La cosa cambia (seria com un 2cv, tot s'apoia davant impedint que volqui, si no, seria el mateix que anar amb un 2cv marxa enrere.) com posar una roda darrere? Varies opcions, un motor de Vespino amb roda acoplada? Un motor de Vespino noooo!!!! un basculant i un motor a part.

Motors... la cosa será detallada i pesarà lo seu, per lo tant farà falta un bon motor. Després de pensar un rato truco a un amic que fa anys va destrossar una Pit bike de 107cc (uns 12cv) i encara conservava el motor que em va donar, inclús el circuït elèctric de la moto amb clau, etc... ( em sap greu perque ho tenia tot, inclús arranque elèctric pero trencat... aixo em va fer mal, ja hagués sigut el toc de perfecció).

Basculant amb suspensions i davant rígid i dos rodes "impinchables" de carretilla amb coixinets incorporats (quelcom del que no tardaré a arrepentir-me) la de darrere, roda de Derbi Sport Coppa amb frè integrat a tambor.

Dir-vos també que he buscat un "nom" o "marca" per el meu bólido, no es l'únic que tinc en ment fer i m'agradaria poder-los anomenar per un nom, així que us explicaré el perquè de la seva "marca".

Com ja sabreu molts de vosaltres, estan "de moda" les carreres d'andròmines, algo ben popular a la nostra terra, un cop, varem decidir participar en una carrera amb dos bicicletes soldades i 4 plastics de carroceria, portavem pedals i quan els van veure ens van fer tallar la cadena a radial perquè no es podia portar MOTOR ni res que ho pugués propulsar més que la pendent del carrer en que estavem. Va ser un dia una mica fotut per mi, perquè no dir-ho... ja que vam ser jo i un altre amic els que bàsicament haviem construït l'andròmina, i fent-la, necessitava un cúter, i com que no n'hi havia i no s'allarga mes d'un pam del front, vaig agafar una funda de fulles de cúter i fent-ne sortir una una miqueta feia servir-ho com a cuter normal, i va passar el que tenia que passar, al fer força la fulla va tallar la funda i me la vaig clavar al palmell de la mà ben endins havent-me de posar "grapes" a la mà i deixar-la quieta tota envenada, fet pel qual jo no vaig poder fer res més que veure com els altres disfrutaven la carrera...

D'aquest anècdota de la carrera d’andròmies al cap pensava... andròmines sense motor... sense motor? No res! a mi m'agrada la gasolina senyors, doncs andròmina amb motor s'ha dit! Per tant el meu nou artefacte s'anomenarà ANDROMOTOR que no es res més que ajuntar "ANDROmina i MOTOR" em va agradar i hasta tinc fet un "logo" jejeje (cutre un rato llarg, pero em fa il.lusio, perquè no dir-vos-ho).

Bé, i FINALMENT, potser d'un dels "totxos" més rollos mai escrits al foro, os presento amb imatges la primera versió de l'"ANDROMOTOR":

Començem, el xassis bàsic consisteix en dos barres de 2 metres de llarg separades 21 cm entre elles (mida del basculant de la Derbi Sport Coppa):

Andromotor, d'una idea a una realitat. 5xjq77

En aquestes imatges ja es pot veure començat el soport del motor realitzant una "U" amb una barra metal.lica en forma d'angle, tallant i ajuntant:

Andromotor, d'una idea a una realitat. 281c509

Andromotor, d'una idea a una realitat. 2j68i81

Andromotor, d'una idea a una realitat. 50i0qs

El motor, de la pit bike 107cc, 12 cv aproximadament, 4 temps i 4 velocitats amb encesa electrònica, carregador de bateria i arranc elèctric trencat i arrencat d'arrel... Una màquina, no os podeu imaginar lo bé que sona, sembla una Harley a relanti! Cool

Andromotor, d'una idea a una realitat. 2dah8h0

Andromotor, d'una idea a una realitat. 2qapteb

El carburador:

Andromotor, d'una idea a una realitat. 2800aw1

La donant de basculant, roda i suspesnsions, que realment em sap greu, i si ha arribat a aquesta fi no es mes culpa que del del taller del poble que em va posar platinos nous a la moto sense reglarlos i la moto no arrancava, i jo creient-la inútil llavors, la vaig desguassar i li vaig "destrossar" el motor amb les meves manasses de fa uns anys, i ara... bé ho deixo que crec que ja ho veieu... Crying or Very sad

Andromotor, d'una idea a una realitat. 25tx08p

Aqui que vejeu com encaixa el basaculant de la moto, pero com us he dit, la teoria falla a la practica i es van haver de fer moltes modificacions per posar el basculant a una posició correcta, res és tan facil com sembla, si es vol fer ben fet es clar.

Andromotor, d'una idea a una realitat. 2cyfwwy

Bueno... sembla que ens falta material i... ostres, se m'han emportat el pobre Dyane ja fa temps i tinc la moto del dia a dia (Factory Bike Desert RP) amb la roda punxada, bueno... no hi ha problema, aqui tenim llesta a una infatigable mula de càrrega llesta per a treballar i soportar el que faci falta jejejeje Laughing

Andromotor, d'una idea a una realitat. Vi0239

Rodes davanteres, primer em semblaven fantàstiques, ara m'arrepenteixo d'haver-me decidit per elles, encara que quan es trenquin en posaré unes de més grans.

Andromotor, d'una idea a una realitat. 30tl9iq

Continuem fent la "U" de subjecció del motor:

Andromotor, d'una idea a una realitat. 2j17hjp

Aqui ja la "U" montada amb el motor subjecte a ella i els soports de la suspensió, així com l'anclatge final del basculant en posició correcta:

Andromotor, d'una idea a una realitat. 2zya5ir

Andromotor, d'una idea a una realitat. 2isck6x

Andromotor, d'una idea a una realitat. 20ih0sz

Andromotor, d'una idea a una realitat. 2ega1xg

Aqui LA BUTACA! res de cadiretes de plastic, comoditat senyors, comooooditat jejeje I quines tapisseries de l'època tan "luxoses" no?? jajaja Laughing

Andromotor, d'una idea a una realitat. 16c3rko

Anem ara a pel pont davanter, fot molt que despres de tant treballar no hagis pensat a fer fotos del procés... Suspect

Andromotor, d'una idea a una realitat. 35l96c3

Els dies seguents varen ser intensius, tardes senceres tancats al garatge entre guspires del soldador, cops de martell, radial, taladro... bueno, vam sortir com si haguéssim anat a la mina, pero la cosa rendia i a les poques hores la direcció ja començava a funcionar correctament després de montar-la primer d'una manera que no ens agradava com quedava i era incòmoda a la condució.

Aqui els resultats:

Andromotor, d'una idea a una realitat. So5nyr

Andromotor, d'una idea a una realitat. 20rjk7l

I senyores i senyors, aqui el teniu com va quedar de moment, a falta del volant, la palanca de canvis i els pedals.

Andromotor, d'una idea a una realitat. O0cvbt

Podeu trobar fallos, molts, que si el xassis es doblegaria amb facilitat donada la seva longitud, etc... Tranquilitat, tot está escrit, dibuixat i pensat jejejejeje study

Pero eeeeiii no s'acaba la cosa aqui eeeeh!!! Com he dit, no m'agraden els trastos "irreals", mantinc el meu gust i ja que no he pogut assolir la "realitat" en l'aspecte mecànic, el vull aconseguit estètic, es a dir, tocará carrossar i detallar, etc...

Bueno, no me allargo més per avui, espero que us agradi l'invent i com el porto, ja us aniré pujant avencços i detalls fins a concluïr la seva construcció. També he de dir que els avenços ja son molts més dels que us he mostrat, però la questió es que tinc el traste presentat en un altre foro i no es questió de copiar y pegar el text, sino de traduïrlo a mà perque quedi bé i adequar-lo una mica a on es vol publicar, etc... no es feina facil.

Salutacionsss companysss!!!

Pau

PD: He estat pensant i discutint amb companys sobre el sistema de direcció, conec on hi ha les restes d'una AKS 400 sense res, ni vidres ni portes, ni interiors ni motor... pero que en queda la caracola i els baixos, i he pensat de treure-li la cremallera i montar-la al traste per aconseguir una direcció molt i molt millor, abui hi he anat i li he tret les ròtules de direcció que quedaran molt més bé que com ho tenia fins ara, però la idea es posar-li la cremallera, com ho veieu? Si ho veieu bé, em podrieu indicar exactament com treure-la, ja que té els braços de la suspensió als costats que em fan nosa... scratch
Tornar a dalt Ir abajo
Jordi

Jordi


Nombre de missatges : 1664
Fecha de inscripción : 04/10/2010
Edad : 52
Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona

Andromotor, d'una idea a una realitat. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Andromotor, d'una idea a una realitat.   Andromotor, d'una idea a una realitat. Icon_minitimeDv Set 14, 2012 11:44 pm

Per si no en teníes prou amb el dyane.

Jo només el trobo una mica baix, i que podrieu haver pintat el xasis.Pper la resta estic flipant amb tú Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked quin cap nen!
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.youtube.com/watch?v=zzTsiWR_lM4
Paufont

Paufont


Nombre de missatges : 313
Fecha de inscripción : 19/02/2012
Edad : 30
Ubicació : Montblanc (Tarragona)

Andromotor, d'una idea a una realitat. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Andromotor, d'una idea a una realitat.   Andromotor, d'una idea a una realitat. Icon_minitimeDv Set 14, 2012 11:56 pm

Gràcies Jordi,

La veritat es que l'he fet perquè al no tenir el Dyane a casa m'he passat mij estiu avorrit i m'he decidit a fer això... Wink

Si que es cert que és molt baix, però m'ho exigeix el basculant per l'altura en que es troba el motor, es una cosa que segurament intenti millorar, no m'acaba de fer el pes en aquest aspecte, d'altra banda, el xassis si que anirá pintat, però al final ja que encara queden alguns reforços per a fer, etc...

Salutacionsss company!

Pau
Tornar a dalt Ir abajo
joaquim

joaquim


Nombre de missatges : 405
Fecha de inscripción : 11/06/2011
Edad : 53
Ubicació : san vicenç dels horts

Andromotor, d'una idea a una realitat. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Andromotor, d'una idea a una realitat.   Andromotor, d'una idea a una realitat. Icon_minitimeDs Set 15, 2012 8:12 am

hola paufont nomes puc dir que ets una maquina pensant i escribin Shocked Shocked ..tens una facilitat de paraula embegable i tents unes ganes de fer cosses que molts voldrien ( jo el primer) segueix aixi que arribaras lluny cheers
Tornar a dalt Ir abajo
Paufont

Paufont


Nombre de missatges : 313
Fecha de inscripción : 19/02/2012
Edad : 30
Ubicació : Montblanc (Tarragona)

Andromotor, d'una idea a una realitat. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Andromotor, d'una idea a una realitat.   Andromotor, d'una idea a una realitat. Icon_minitimeDc Set 19, 2012 5:39 am

Moltes gràcies Joaquim! A veure si trec algun moment en els pròxims dies i puc acabar-vos de pujar els avanços, tot i que ara amb els estudis vaig molt parat... Rolling Eyes

Salutacions!!!!

Pau
Tornar a dalt Ir abajo
Paufont

Paufont


Nombre de missatges : 313
Fecha de inscripción : 19/02/2012
Edad : 30
Ubicació : Montblanc (Tarragona)

Andromotor, d'una idea a una realitat. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Andromotor, d'una idea a una realitat.   Andromotor, d'una idea a una realitat. Icon_minitimeDs Mar 02, 2013 7:46 am

Hola a tots,

Com ja sabreu, m'he estat sense Dyane per la direcció ahir i abui (de moment), temps suficient doncs d'acabar aquest projecte, abui abans de dinar m'hi he posat un ratet, i després a la tarda també fins que el traste ja ha funcionat.

La veritat es que em pensava que funcionaria d'un altre manera, ja que costa MOLTISSIM fer-lo anar bé sense cansar-te molt, degut a la dificultat del tacte dels pedals en relació a com responen amb el motor, la direcció amb poc angle de gir i el frè al qual t'has d'apalancar si vols, ja no dic frenar, sino arribar a parar en algun moment o altre, menys mal que com que és un mort un cop deixes el pedal s'atura ràpidament.

D'altra banda però, la potència que té és impressionant, ja sigui en 1a, en 2a, un bon cop de gas, diexes l'embrague i surt amb una bona esgarrapada.

S'haurà de millorar pero... Funciona, que és lo important! Very Happy

Salutacions i en quant pugui ja us penjaré algunes fotos!!

Pau
Tornar a dalt Ir abajo
THOR

THOR


Nombre de missatges : 330
Fecha de inscripción : 22/05/2011
Edad : 69
Ubicació : Mataró

Andromotor, d'una idea a una realitat. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Andromotor, d'una idea a una realitat.   Andromotor, d'una idea a una realitat. Icon_minitimeDg Mar 03, 2013 10:13 pm

Hola Pau, aquest "enjendro", deu de ser divertit de portar. Jejejejeje.
Si em permets uns comentaris, jo et diria:
Posa-li un sistema de direcció amb un volant.
El pots comprar barat a qualsevol desguàs.
Fixat que amb el manillar que portes, si et dones un petit copet, se t'anirà la dentadura pel darrere de la coroneta.
Amb la direcció de qualsevol vehicle, i un volantet, faries més desmultiplicació, i no hauries de fer tanta força per girar.
Crec, que t'aniria millor, si les rodes del davant, tinguessin un petit avanç negatiu.
Això faria que tinguessin tendència a anar rectes.
Tot el conjunt, pesa uns quants kilos, mes el que peses tu, fa un total de...
Tota la frenada de aquest pes, la fa una única rodeta, per això et costa tant de frenar.
Podries mirar de posar-li davant, unes rodetes de moto, encara que siguin petites, així tindries fre en les tres rodes.
Pensa, que en qualsevol vehicle, les rodes del davant, son les que suporten la majoria de la la frenada.
En tot cas, també podries ajudar a la frenada, amb un paracaigudes, especialment, per quan vagis a més de 250km/h.Jejejejeje.
¡¡¡Viscan el invents, i els inventors!!!.

Salutacions.


Tornar a dalt Ir abajo
misnenasdoscv

misnenasdoscv


Nombre de missatges : 460
Fecha de inscripción : 04/10/2010
Edad : 59
Ubicació : SABADELL

Andromotor, d'una idea a una realitat. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Andromotor, d'una idea a una realitat.   Andromotor, d'una idea a una realitat. Icon_minitimeDl Mar 04, 2013 7:24 am

pa habernos matao.
Tornar a dalt Ir abajo
Paufont

Paufont


Nombre de missatges : 313
Fecha de inscripción : 19/02/2012
Edad : 30
Ubicació : Montblanc (Tarragona)

Andromotor, d'una idea a una realitat. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Andromotor, d'una idea a una realitat.   Andromotor, d'una idea a una realitat. Icon_minitimeDl Mar 04, 2013 8:45 am

Casi casi misnenas jajajajaj

Thor, pel que fa al volant, es que aqui a les fotos encara no estaba acabat del tot, li vaig fer un volant doblegant una varilla amb molta paciencia ( ei, pero va malament igual eeh jajajjaj Laughing ) En cuant al frè, més que deficient, però esque passar de 2a a part de que és molt i molt complicat ja fa por perquè el volant té mes força que el conductor, i canviar les rodes per unes de fre... havia pensat en les d'un Mobylette de roda petita, o una Derbi DS, però tot això es traudeix en euros i els pocs que tinc me'ls guardo per adoptar un altre 4 rodes per "xapuzejar" tan aviat com pugui... Wink

I pel que fa a la direcció, m'havia plantejat buscar una cremallera, i ròtules que ja tinc d'un 2cv, pero son més peles també... Així que tant malament com va es quedarà a no ser que li trobi solució artesanal l'unic cost de la qual pugui ser una cremada, un tall, un cop... d'aquelles que "sarna con gusto no pica" pero que almenys no piqui la butxaca que no es pot! Rolling Eyes jajajaja Laughing

Poc a poc anirem perfeccionant-lo, us dec unes fotos i un video!

Salutacionss!

Pau
Tornar a dalt Ir abajo
THOR

THOR


Nombre de missatges : 330
Fecha de inscripción : 22/05/2011
Edad : 69
Ubicació : Mataró

Andromotor, d'una idea a una realitat. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Andromotor, d'una idea a una realitat.   Andromotor, d'una idea a una realitat. Icon_minitimeDl Mar 04, 2013 9:06 am

Paufont escrigué:
Poc a poc anirem perfeccionant-lo, us dec unes fotos i un video!
Això, això, fotos i video. cheers cheers cheers
Tornar a dalt Ir abajo
nel

nel


Nombre de missatges : 527
Fecha de inscripción : 03/10/2010
Edad : 37
Ubicació : Tàrrega

Andromotor, d'una idea a una realitat. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Andromotor, d'una idea a una realitat.   Andromotor, d'una idea a una realitat. Icon_minitimeDl Mar 04, 2013 9:51 am

Shocked Shocked Shocked Sense paraules! ets un puto màquina! Shocked Shocked Shocked
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Andromotor, d'una idea a una realitat. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Andromotor, d'una idea a una realitat.   Andromotor, d'una idea a una realitat. Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Andromotor, d'una idea a una realitat.
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» una idea per properes trobades

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
2CV I BICILINDRICS DE CATALUNYA :: Atres vehicles clàssics :: Presenta'l-
Canviar a: