2CV I BICILINDRICS DE CATALUNYA
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

2CV I BICILINDRICS DE CATALUNYA

Un portal de retrobament de tots els amants dels bicilindrics de catalunya
 
ÍndexÍndex  GALERIAGALERIA  Últimas imágenesÚltimas imágenes  CercarCercar  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  

 

 Un de nou!

Ir abajo 
3 participantes
AutorMissatge
JordiCT




Nombre de missatges : 11
Fecha de inscripción : 20/07/2016

Un de nou! Empty
MissatgeAssumpte: Un de nou!   Un de nou! Icon_minitimeDc Jul 20, 2016 3:51 am

Bona tarda nois. Em dic Jordi i sóc de Terrassa. Tinc 29 anys i porto " a la vena " l'afició per el mon del classics. He sigut i sóc propietari, de varis d'ells, i en l'actualitat, tinc un Lada niva 1600 del 89( restaurat fa 10 anys) i un seat sport 1430 del 77.
Sóc un dels moderadors del forum "nivamania" i el meu sport 1430, es un dels que surt en el llibre " Inducar y el seat 1200 sport", ja que es l'unica unitat supervivent que tinguem constancia, amb el canvi de marxes original, peró amb una 5a afegida, d'un kit especific que es feia a italia, per el 128( del cual, comparteim caixa de canvis).
També tinc un vespino Gl del 77, que sempre ha sigut de la familia i que per sort, fa 3 anys vaig poguer matricular amb la matricula groga( despres de moooolts pasos) i del qual disfruto tambe molt sovint.
No tinc cap cotxe o moto actual.
M'agraden les marques i els models amb caracter propi. M'encanta la historia automobilistica( de fet, en el llibre que us comentava, hi he fet alguna petita colaboracio) i sempre m'han agradat tots els citroens Bicilindrics i els citroens hidroneumatics.

Fa uns 8 anys, vaig rescatar un 2cv6ct del 79,d'un company de feina del meu pare. El cotxe estava tancat en un garatge d'una finca, i algunes persones es van colar per robar-li o trencar-li peçes. Basicament "tonteries" com la varilla del oli, trencar el ventilador, robar interruptors etc......pero bé, son coes que s'han de comprar....
Vaig començar a fer la documentencio per la rehabilitacio i a dia d'ara, tinc els papers per presentar en una itv i poder fer la copia per la nova documentacio, o sigui que el cotxe, quan pasi itv, es podra fer circular( despres de fer el canvi de nom etc..) en resum, el cotxe ja no esta donat de baixa, per a dgt esta "pendent del informe favorable d'itv"( per entendren's).

Per varies coses de la vida, la restauració es va haver de parar, i ara vull continuar-la i acabar-la. Compto amb l'ajuda del meu tiet( ell havia sigut propietari d'un Azam que va ser un desastre, i d'una furgo Azu que li va anar perfecte) i del meu mecanic i amic ( Calvache Motor), un autentic crack.

Perdoneu per el rollo, peró com a moderador, agraeixo quan la gent es presenta, no quan diue " ei hola! qué tal?" Laughing Laughing I de la mateixa manera que m'agrada llegir les histories, m'agrada explicar la meva historia també. Gracies i us aniré seguint, llegint, preguntant i explicant ( el que bonament sàpiga).
Tornar a dalt Ir abajo
Jordi

Jordi


Nombre de missatges : 1664
Fecha de inscripción : 04/10/2010
Edad : 52
Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona

Un de nou! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un de nou!   Un de nou! Icon_minitimeDt Jul 26, 2016 9:14 am

Ei tocayo, benvingut al Foro i a l'afició bicilindrica, a veure si tot va be a l'itv i veiem aquest CT corrents per Terrassa, si tens algun dubte jo estic per Sabadell.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.youtube.com/watch?v=zzTsiWR_lM4
JordiCT




Nombre de missatges : 11
Fecha de inscripción : 20/07/2016

Un de nou! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un de nou!   Un de nou! Icon_minitimeDc Jul 27, 2016 11:00 am

Gracies Jordi!! Encara ens queden bastants mesos per anar a itv( per economia, anem fent mica en mica), pero sembla ser que aquest cop anem en serio i acabarem el cotxe. Jo disfruto molt amb els que tinc ja arreglats i no m'els vendria pas, pero tambe tenim ganes de gaudir el 2cv i de tornar-lo al lloc que es mereix, la carretera.

Gracies a tots! us aniré informant i preguntant.
Tornar a dalt Ir abajo
JordiCT




Nombre de missatges : 11
Fecha de inscripción : 20/07/2016

Un de nou! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un de nou!   Un de nou! Icon_minitimeDg Jul 31, 2016 8:17 am

Bé, avui era el dia escollit per intentar arrencar el Ct que porta parat desde el 93. Ahir vàrem buidar el carter( s'ha anat escorrent durant tota la nit. ). L'oli ha sortit negre, peró no feia aquella olor de "podrit" o de color marron, tipica dels olis molt molt pasats..... L'oli ha sortit, com si ahir haguéssim parat el cotxe i decidisim fer un canvi d'oli. En l'iman, no hi varme trobar gens de ferritja, peró si que en aquest oli vell, han sortit trosos importants de sediments( semblava petroli Very Happy ).

Hem muntat el filtre d'oli nou, oli nou de motor( mineral 20w50), hem netejat bujies( estaven força netes), hem engrasat una mica tots els cables i mandos de gas, estarter..., hem netejat el chiclé, he intentat cebar la bomba, èter al carburador i.......clonck, clonck....l'arranque no tenia força per moure el motor. He intentat moure amb la maneta el motor( amb bujies roscades i sense) i va molt molt dur. Suposem que els aros estan "clavats" a les culates, o bé que hi hagi mes sediments a dintre, i aquests, dificultin tambe el moviment. Teniu alguna altre idea? El cotxe no te cap marxa posada.

En principi, el cotxe es va parar funcionant. Si s'ha d'obrir motor, no ens preocupa, perque igualment s'haura d'obrir per canviar totes les gomes i juntes. Gracies
Tornar a dalt Ir abajo
Jordi

Jordi


Nombre de missatges : 1664
Fecha de inscripción : 04/10/2010
Edad : 52
Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona

Un de nou! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un de nou!   Un de nou! Icon_minitimeDv Ago 19, 2016 11:46 pm

Home, jo soc molt partidari de no provar d'arrencar un cotxe parat desde fa mes de 4-5 anys, si no d'obrir directament, pero en el cas que volgueu si o si, o no pogueu obrir per les circustancies que siguin, lo mes important per fer girar un motor parat de fa temps es tirarli un desincrustant potent tipus wd40 o similar de qualitat pel forat de les bujies, deixarlo actuar unes hores anant repetint les ruixades perque arribi a tot arreu, despres posar uns 50-100cc d'oli nou dins el cilindre i anar fent-lo girar a poc a poc perque s'engrasi be, pel que expliques hauras de canviar no només les juntes si no tambe els aros si no has ratllat camises.
Es molt facil que quedi una valvula oberta i es fiqui al cilindre no sols humitat, si no pols, sorra, insectes etc etc
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.youtube.com/watch?v=zzTsiWR_lM4
ximo

ximo


Nombre de missatges : 120
Fecha de inscripción : 17/07/2011

Un de nou! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un de nou!   Un de nou! Icon_minitimeDc Ago 24, 2016 12:46 pm

Benvingut a bicilincics. En cuan al motor desmonta culatas treu tots els sediments i engrasa be.i torna a muntar.estic segur que funciona.
Tornar a dalt Ir abajo
JordiCT




Nombre de missatges : 11
Fecha de inscripción : 20/07/2016

Un de nou! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un de nou!   Un de nou! Icon_minitimeDs Oct 29, 2016 1:24 am

Gracies als dos! Very Happy

Faig un petit aclariment. No es va posar wd40 als pistons, pero si qeu hi varem posar oli directament i es va moure el motor. L'he anat deixant algunes setmanes amb l'oli a dintre de la camara de combustio i alternant setmanes de quietud amb setmanes que li donava un parell o 3 voltes (amb la maneta).

Pero segons com, per exemple, el deixes uns dies sense moure i quan el mous amb la maneta, el rpimer moviment es molt dur( tot i que continua amb les cameres de combustio amb oli) i en canvi despres ja va suau.

Podria ser que per bruticia, kms, temps parat( es a dir, coses que vosaltres ja heu comentat ) o tambe podria ser perque els cilindres estiguin molt ovalats i al punt o ens queda, l'aro no s'adapta be? Tambe crec que podria provar treient part del oli que hi ha a dintre de la camara, ja que n'hi ha tan que aixo segur que ho "comprimeixo" alhora de mourel i per aixo potser tambe va dur.

Contestant en Ximo: Si, tenim clar que el motor s'obrira i es canviaran els retens i es netejara. En el cas que surtin unes camises o pistons mes morts que vius..nous i endavant! Very Happy

gracies Smile
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Un de nou! Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un de nou!   Un de nou! Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Un de nou!
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
2CV I BICILINDRICS DE CATALUNYA :: Presenta't, presenta'l :: Presenta't, presenta'l-
Canviar a: