2CV I BICILINDRICS DE CATALUNYA
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

2CV I BICILINDRICS DE CATALUNYA

Un portal de retrobament de tots els amants dels bicilindrics de catalunya
 
ÍndexÍndex  GALERIAGALERIA  Últimas imágenesÚltimas imágenes  CercarCercar  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  

 

 Treure motor i caixa de canvis

Ir abajo 
4 participantes
AutorMissatge
belebele

belebele


Nombre de missatges : 35
Fecha de inscripción : 06/04/2013
Ubicació : La Llacuna

Treure motor i caixa de canvis Empty
MissatgeAssumpte: Treure motor i caixa de canvis   Treure motor i caixa de canvis Icon_minitimeDt Nov 05, 2013 9:47 am

Bones!

A veure si em podeu ajudar a respondre un dubte...

El bloc del motor i la caixa de canvis, s'aguanten al xassís a través de 4 cargols. 2 a la part de sota el ventilador i 2 a la part final de la caixa de canvis.

Si trec els quatre cargols i aixeco tot el conjunt de motor i canvi, no hi ha cap problema, ara be, que passa quan només vull treure la part del motor?

Si desenganxo els quatre cargols de la zona del volant d'inèrcia i els dos que hi ha sota el ventilador, evidentment el motor quedarà completament lliure, però la caixa de canvis només s'aguantarà per el 2 cargols del final que l'uneixen amb el xassís. I evidentment, el pes no aguantarà i acabarà caient la part frontal del canvi.

No se si m'estic explicant bé...

Com ho faig? apuntalo el canvi amb una grua i llavors retiro el motor, evitant que el canvi caigui?

Recomanacions? Gràcies!
Tornar a dalt Ir abajo
http://elmeu2cv.blogspot.com.es/
nel

nel


Nombre de missatges : 527
Fecha de inscripción : 03/10/2010
Edad : 36
Ubicació : Tàrrega

Treure motor i caixa de canvis Empty
MissatgeAssumpte: Re: Treure motor i caixa de canvis   Treure motor i caixa de canvis Icon_minitimeDt Nov 05, 2013 9:50 am

un cop hagis deixat anar els 2 silentblocs de la part del davant del motor, podras aixecar tot el conjunt de la part del davant, treballaras millor amb tot una mica aixecat, ja que els cargols de la campana del canvi, els de el volant d'inercia que en dius tu, que queden a la part de baix són una mica consagrats de treure.

Pots aguantar el canvi amb una grua o passant entre els 2 llarguers del xassis una fusta o un tauló treveser deixant el canvi reposat a sobre
Tornar a dalt Ir abajo
belebele

belebele


Nombre de missatges : 35
Fecha de inscripción : 06/04/2013
Ubicació : La Llacuna

Treure motor i caixa de canvis Empty
MissatgeAssumpte: Re: Treure motor i caixa de canvis   Treure motor i caixa de canvis Icon_minitimeDt Nov 05, 2013 9:54 am

Entenc doncs que els dos cargols de la part del canvi, tenen el joc per poder aixecar el conjunt del davant?

Bona idea lo de travar amb fustes el canvi. així també m'asseguro de que tot torna a encaixar després al seu lloc!
Tornar a dalt Ir abajo
http://elmeu2cv.blogspot.com.es/
nel

nel


Nombre de missatges : 527
Fecha de inscripción : 03/10/2010
Edad : 36
Ubicació : Tàrrega

Treure motor i caixa de canvis Empty
MissatgeAssumpte: Re: Treure motor i caixa de canvis   Treure motor i caixa de canvis Icon_minitimeDt Nov 05, 2013 9:57 am

si que tenen una mica de joc, però si en te massa es que el silenblock del darrere es que està trencat, que ho acostumen a estar, però es recanvi barat i fàcil de canviar si fos el cas.

per que et facis l'idea, no es veu massa be la foto, però és de quan el vaig treure jo


Treure motor i caixa de canvis Pemj
Tornar a dalt Ir abajo
belebele

belebele


Nombre de missatges : 35
Fecha de inscripción : 06/04/2013
Ubicació : La Llacuna

Treure motor i caixa de canvis Empty
MissatgeAssumpte: Re: Treure motor i caixa de canvis   Treure motor i caixa de canvis Icon_minitimeDt Nov 05, 2013 10:01 am

Gràcies Nel!

Ja que hi soc, potser que aprofiti per revisar el silenbloc, doncs!
Tornar a dalt Ir abajo
http://elmeu2cv.blogspot.com.es/
misnenasdoscv

misnenasdoscv


Nombre de missatges : 460
Fecha de inscripción : 04/10/2010
Edad : 58
Ubicació : SABADELL

Treure motor i caixa de canvis Empty
MissatgeAssumpte: Re: Treure motor i caixa de canvis   Treure motor i caixa de canvis Icon_minitimeDc Nov 06, 2013 9:09 am

Cambialos directamente,los del motor chafados,y el del cambio degradado
Tornar a dalt Ir abajo
belebele

belebele


Nombre de missatges : 35
Fecha de inscripción : 06/04/2013
Ubicació : La Llacuna

Treure motor i caixa de canvis Empty
MissatgeAssumpte: Re: Treure motor i caixa de canvis   Treure motor i caixa de canvis Icon_minitimeDs Nov 09, 2013 3:39 am

renoi! no és tant fàcil com em pensava...

Aixeco amb la grua el motor+canvi, hi poso una barra a sota per aguantar el canvi una mica aixecat, i intento treure els quatre cargols que uneixen el bloc del motor amb la caixa de canvis.
Els dos de dalt molt bé, però els dos de baix... impossible! L'espai massa reduït.

Així que separo la palanca de canvis, trec els quatre fils de massa que hi han per allà i amb mans i mànigues aconsegueixo treure els dos tensors del fre de mà.

Ara em queda treure un cable gruixut que va des de l'interior fins a la part final del canvi. Algú sap que és?
I després només em quedarà treure el cable de l'embrague i ja sortirà tot.

Si algú sap la manera més fàcil de treure el cable de l'embrague i aquest que va empalmat a la part final del canvi que m'avisi!

Gràcies!
Tornar a dalt Ir abajo
http://elmeu2cv.blogspot.com.es/
Jordi

Jordi


Nombre de missatges : 1664
Fecha de inscripción : 04/10/2010
Edad : 52
Ubicació : Esplugues de Llobregat, Barcelona

Treure motor i caixa de canvis Empty
MissatgeAssumpte: Re: Treure motor i caixa de canvis   Treure motor i caixa de canvis Icon_minitimeDs Nov 09, 2013 9:06 am

si mires la campana del embrague desde sota y algú trepitja el embrague veuràs que hi ha una leva que va enrrera
si quan la leva va cap enrrera la traves quan deixes el pedal el cable surt endavant i només tirant-ho una mica avall
es desenganxa de la leva i pots treure tot el cable del embrague.

L'altre cable es el del compta km, te un cargol de metric set just a sota que has de treure sencer,
despres tires del cable que entra a la caixa, de vegades va bastant fort pero surt.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.youtube.com/watch?v=zzTsiWR_lM4
Contenido patrocinado





Treure motor i caixa de canvis Empty
MissatgeAssumpte: Re: Treure motor i caixa de canvis   Treure motor i caixa de canvis Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Treure motor i caixa de canvis
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Motor nou!
» Caixa de cambis
» Motor Thor
» Venc caixa de disco de dyane 6 berlina.
» Motor 2cv AZ

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
2CV I BICILINDRICS DE CATALUNYA :: Ajuda tècnica :: Mecànica-
Canviar a: